عراقچی: از هر زمان دیگری به توافق نزدیک تر شدیم

عباس عراقچی از پیشرفت ملموس مذاکرات وین خبر داد.

به گزارش رصد روز، عباس عراقچی، رئیس هیات مذاکره کننده ایران در وین در گفت وگو با الجزیره تاکید کرد: در مذاکرات وین پیشرفت خوب و مملوسی در رابطه با مسائل مختلف داشتیم. به نظر من ما اکنون از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شدیم اما همچنان مسائل اساسی وجود دارد که در خصوص آن ها مذاکره می کنیم.

وی تاکید کرد که ایران با ماندن در برجام علیرغم خروج واشنگتن، تصمیم سختی را اتخاذ کرد بنابراین تمام طرف ها باید تصمیم سخت بگیرند.

عراقچی خاطرنشان کرد: اگر برجام زنده ماند این مساله اساسا به فضل ایران است. طرف های دیگر برجام باید بدانند که ایران قربانی است و واشنگتن باید در این مذاکرات اشتباه قبلی خود را تصحیح کند.

رئیس هیات مذاکره کننده ایران در وین تاکید کرد: ایران طی سال های گذشته به دلیل خروج آمریکا از برجام رنج های زیادی برد. ما می خواهیم مطمئن شویم که خروج ترامپ از برجام با هر رئیس جمهور جدید در آمریکا تکرار نشود.

عراقچی در ادامه خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری ایران تاثیری بر روند مذاکرات نخواهد گذاشت و ما به دور از سیاست داخلی کشور مذاکره خواهیم کرد. اگر به توافقات خوبی برسیم بر سر آنها توافق خواهیم کرد درغیر این صورت هیچ توافقی با این دولت و یا دولت های بعدی نخواهیم داشت.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار