عرضه تخم مرغ دولتی در خرده‌ فروشی‌ ها آغاز شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران گفت: تخم‌مرغ با قیمت مصوب شانه‌ای ۴۳ هزار تومان در خرده فروشی‌ها به شکل گسترده توزیع می‌شود.

به گزارش رصد روز، رضا سالمی در خصوص توزیع تخم مرغ در بازار با اشاره به استفاده از ظرفیت اتحادیه و تشکل‌ها که در حوزه عرضه تخم مرغ در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعالند، گفت: علاوه بر این با همکاری اتاق اصناف تهران، توزیع این محصول از محل ذخایر وارداتی با قیمت مصوب در خرده فروشی‌ها آغاز شده است.

وی گفت: به این ترتیب با هماهنگی اتاق اصناف تهران و اتحادیه مربوطه، تخم مرغ وارداتی به نرخ شانه‌ای ۴۰ هزار تومان در اختیار اتحادیه‌ها قرار می‌گیرد تا به خرده فروشی‌های مرتبط برسانند و نرخ عرضه این محصول در خرده فروشی‌ها نیز شانه‌ای ۴۳ هزار تومان است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران افزود: علاوه بر این، توزیع مویرگی با استفاده از کامیون‌های حمل سیار در خیابان‌ها، هم به صورت عرضه مستقیم و هم به صورت عرضه به خرده فروشی‌ها بدون نیاز مراجعه به اتحادیه‌ها در حال انجام است ضمن اینکه نیاز بخش صنعت نیز با پودر تخم مرغ که در سنوات قبل تهیه شده، برطرف می‌شود.

سالمی گفت: به این ترتیب عملاً عرضه افزایش می‌یابد و با این افزایش عرضه نرخ تخم مرغ در خرده فروشی‌ها شکسته می‌شود و اثر این توزیع در هفته آینده خود را نشان خواهد داد.

وی افزود: به این ترتیب هفته آینده در همه خرده فروشی‌ها تخم مرغ با قیمت شانه‌ای ۴۳ هزار تومان عرضه می‌شود همچنین نرخ تخم مرغ بسته بندی شده، شانه‌ای ۴۶ هزار تومان خواهد بود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران گفت: قیمت تخم مرغ‌های بسته بندی شده به طور کلی براساس نرخ پایه شانه‌ای ۴۰ هزار تومان مشخص می‌شود که هزینه‌های بسته بندی نیز به آن افزوده می‌شود ضمن اینکه سازمان حمایت نرخ مربوط به تخم مرغ‌های بسته بندی شده را اعلام کرده و همه فروشندگان ملزم به رعایت این نرخ هستند.

سالمی افزود: نرخ انواع تخم مرغ‌های بسته بندی شده در سایت سازمان حمایت موجود است و خریداران می‌توانند با مشاهده این نرخ‌ها، از فروشگاه‌هایی که محصول را با قیمت فراتر از نرخ مصوب عرضه می‌کنند، خریداری نکنند.

وی گفت: در حال حاضر روزانه سه هزار تن تخم مرغ تولید می‌شود و هیچ مشکلی در تأمین وجود ندارد همچنین با توجه به جوجه ریزی مناسبی که از مرداد ۱۴۰۰ صورت گرفته از دی ماه تولید داخل کفاف مصرف را می‌دهد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار