عرضه خودرو به متقاضیان با اهرم نوبت دهی

عرضه خودرو به متقاضیان با اهرم نوبت دهی در بار دیگر در دستورکار سیاست گذار خودرویی قرار گرفته است. اولین دور فروش خودرو به کمک مکانیزم نوبت دهی اسفندماه سال گذشته استارت خورد. هنوز نتایج دور اول مشخص نشده اما وزیر صمت از زمان آغاز دور دوم...

عرضه خودرو به متقاضیان با اهرم نوبت دهی در بار دیگر در دستورکار سیاست گذار خودرویی قرار گرفته است. اولین دور فروش خودرو به کمک مکانیزم نوبت دهی اسفندماه سال گذشته استارت خورد. هنوز نتایج دور اول مشخص نشده اما وزیر صمت از زمان آغاز دور دوم فروش خودرو به کمک اهرم نوبت دهی رونمایی کرد.

به گزارش رصد روز،وزیر صمت در اولین حضور خود در تلویزیون در سال ۱۴۰۲ از دور جدید فروش خودرو به متقاضیان بدون قرعه کشی خبر داد. رضا فاطمی امین گفت اردیبهشت ماه دومین دور فروش خودرو با مکانیزم نوبت دهی در دسترس متقاضیان خودرو قرار خواهد گرفت.

وزیر صمت در حالی اردیبهشت امسال را برای دور جدید فروش گسترده خودرو بعد از حذف قرعه کشی در نظر گرفته است که هنوز ثبت نام کنندگان در دور اول از نتایج نوبت دهی مطلع نشده اند.

وزارت صمت ابتدای سال گذشته وعهد حذف قرعه شی برای واگذاری محصولات عرضه شده در طرح های فروش خودروسازان را مطرح کردند اما این اتفاق تا روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ نیفتاد. مدیران صمت برای اینکه حرفشان درباره حذف قرعه کشی دو تا نشود به صورت عجولانه از طرح فروش گسترده خودرو به صورت پیش فروش رونمایی کردند. براساس اظهارات سخنگوی صمت قرار است در این پیش فروش حدود ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دستگاه از محصولات تولیدی خودروسازان با ساز و کار نوبت دهی به مشتریان واگذار شود. در این طرح فروش علاوه بر ایران خودرو و سایپا هفت خودروساز خصوصی نیز مشارکت دارند. ابتدا قرار بود نتایج این طرح فروش خودرو اواخر فرودین ماه اعلام شود تا متقاضیان از نوبت دریافت خودرو خریداری شده خود مطلع شوند. اما امید قالیباف در جدیدترین اظهارنظر خود این گمانه را مطرح کرده که شاید زمان اعلام نوبت متقاضیان به اوایل اردیبهشت ۱۴۰۲ منتقل شود. به نظر می رسد تا زمانی که دور اول فروش خودرو با مکانیزم نوبت دهی تعیین تکلیف نشود وزارت صمت از دور جدید فروش محصولات شرکت های خودروساز رونمایی نکند. اما به هر ترتیب وزیر صمت وعده برگزاری دور دوم فروش خودرو با اهرم نوبت دهی را در اردیبهشت امسال داده است. وعده ای که باید ببینیم محقق می شود یا نه؟ چنانچه این وعده عملیاتی شود موعد تحویل خودروهای عرضه شده به سال ۱۴۰۳ انتقال خواهد یافت. زیرا چوب خط عرضه خودروسازان برای سال جاری پُر شده است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط