عروسی دختر زیبای رضا شاه پهلوی در روز مرگ پدرش+ عکس

به گزارش رصد روز، ازدواج فاطمه پهلوی با خبرنگار امریکایی غیر مسلمان باعث اعتراضاتی در ایران و محرومیت او از امتیازات درباری شد. دربار نیز نسبت به این ازدواج روی خوشی نشان نداد چرا که فاطمه پهلوی جشن ازدواج خود با هیلیر را در پاریس و درست ...

به گزارش رصد روز، ازدواج فاطمه پهلوی با خبرنگار امریکایی غیر مسلمان باعث اعتراضاتی در ایران و محرومیت او از امتیازات درباری شد. دربار نیز نسبت به این ازدواج روی خوشی نشان نداد چرا که فاطمه پهلوی جشن ازدواج خود با هیلیر را در پاریس و درست در روزی برگزار نمود که دربار ایران به مناسبت خاکسپاری رضاشاه عزای عمومی اعلام کرده بود.

عروسی فاطمه پهلوی

بر خلاف تمایل سپهبد رزم‌آرا که از مطبوعات خارجی می‌خواست که اخبار مربوط به تشییع جنازه و عزاداری برای رضا شاه را پوشش دهند، اخبار این ازدواج و همزمانی آن با عزاداری به صورت بسیار پر سر و صدا انعکاس یافت سرانجام دربار در سال ۱۳۳۲ به فاطمه پهلوی و هیلیر که مسلمان شده و نام علی را برای خود انتخاب کرده بود اجازه بازگشت به کشور را داد و علی‌رغم پیش‌بینی‌ها، آن دو مورد استقبال قرار گرفتند. بعدها در مرداد ۱۳۳۸ فاطمه از هیلیر طلاق گرفت و در آبان همان سال با ارتشبد محمد خاتمی ازدواج کرد.

تصاویر دیگری از فاطمه پهلوی

مطالب مرتبط

آخرین اخبار