عقب‌نشینی قیمت نفت با احتمال افزایش تولید اوپک پلاس

 قیمت نفت امروز در واکنش به احتمال افزایش تولید کشورهای عضو اوپک پلاس ارزان شد و ۰.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

به گزارش رصد روز، نشست کشورهای عضو اوپک پلاس تا ساعتی دیگر به شیوه وبینار برگزار می‌شود تا اعضای این سازمان در زمینه تولید نفت در ماه‌های آینده تصمیم‌گیری کنند.

پیش بینی شده واکنش بازار طلای سیاه به این نشست چندان مثبت نباشد، زیرا دبیرکل اوپک پیش از این گفته بود که روزهایی که تقاضای نفت به دلیل شیوع کرونا پایین بود، تمام شده است.

این اظهار نظر احتمالا نشان‌دهنده تسهیل در توافق کاهش تولید اعضای عضو اوپک پلاس خواهد بود و این کشورها در ماه‌ها آینده تولید نفت خود را افزایش می‌دهند.

به همین دلیل قیمت نفت امروز با کاهش همراه شد، زیرا تردید بسیاری درباره تصمیم کشورهای تولیدکننده نفت برای افزایش عرضه به بازار وجود دارد و این در حالی است که همه‌گیری ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.

واکسیناسیون در برخی کشورهای جهان به سرعت در حال انجام است، اما تا کنترل این بیماری جهان همچنان راه طولانی پیش رو دارد.

نفت برنت در واکنش به احتمال افزایش تولید نفت اوپک پلاس ۰.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و ۵۳ دلار و ۷۴ سنت قیمت خورد.

نفت شاخص آمریکا نیز با کاهش ۰.۵ درصدی ۶۰ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه معامله شد.

افزایش قیمت نفت در ماه گذشته به دلیل افزایش واکسیناسیون و کاهش تولید اوپک پلاس ادامه دار بود و نفت برنت حتی به بالای ۶۷ دلار در هر بشکه نیز رسید.

اغلب کارشناسان معتقدند: تثبیت قیمت نفت در بالای ۶۰ دلار در هر بشکه احتمال افزایش تولید نفت‌های گران و بازگشت شیل‌اویل‌ها به بازار طلای سیاه را بیشتر می‌کند که می‌تواند زمینه‌ساز سقوط دوباره قیمت‌ها باشد.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار