عقب نشینی شاخص کل در پایان نیمه اول بورس امروز ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

بورس امروز هم تقابل دو گروه ریالی و دلاری بود؛ در نیمه اول بازار با عقب نشینی ریالی ها و فشار عرضه در دلاری‌ها،‌ شاهد کاهش بیش از ۸۰۰ واحدی شاخص کل بودیم. در ۹۰ دقیقه ابتدایی بازار ارزش معاملات خرد به حدود یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان رسید...

به گزارش رصد روز، بورس امروز هم تقابل دو گروه ریالی و دلاری بود؛ در نیمه اول بازار با عقب نشینی ریالی ها و فشار عرضه در دلاری‌ها،‌ شاهد کاهش بیش از ۸۰۰ واحدی شاخص کل بودیم. در ۹۰ دقیقه ابتدایی بازار ارزش معاملات خرد به حدود یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان رسید و همچنین حقیقی‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

 شاخص کل که در ابتدای معاملات تحت تاثیر معاملات گروه خودرویی و بانکی توانست تا ارتفاع یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحدی افزایش یابد، در پایان نیمه اول بازار با کاهش بیش از ۸۶۸ واحدی همراه شد و تا ارتفاع یک میلیون و ۴۶۶ هزار واحدی کرد.

از یکسو افزایش عرضه در نمادهای خودرویی و بانکی و از سوی دیگر، معاملات منفی پالایشی‌ها مهم ترین عامل در کاهش شاخص در نیمه اول معاملات بود. شستا با ۵۱۹، شپنا با ۴۵۲ و فولاد با ۴۲۰ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل داشتند. در نقطه مقابل خودرو با ۴۷۱، شاراک با ۴۴۰ و خساپا با ۴۳۴ واحدی بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل داشتند.

شاخص هم وزن هرچند افزایش ۳۰۶ واحدی را ثبت کرد اما نسبت به معاملات ابتدایی بازار عقب نشینی کرده است.

در ۹۰ دقیقه ابتدایی بازار ارزش معاملات خرد به حدود یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان رسید.

همچنین حقیقی‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند که آریان با حدود ۲۳ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را تجربه کرد؛ شپنا با ۱۱ و خودور با ۸ میلیارد تومان در رتبه های بعدی خروج پول حقیقی بودند.

در نقطه مقابل ورنا با ۱۳ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد؛ شاراک با ۹ و وبانک با ۸ میلیارد تومان در رتبه های بعدی ورود پول حقیقی قرار دارند.

01

مطالب مرتبط