عملکرد اقتصادی دولت قابل دفاع نیست

سخنگوی کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: در کشور پیش از پیدا کردن تبعات فشارهای خارجی باید به عملکرد داخلی توجه شود چرا که در این باره ما دارای ایراد هستیم. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، تحریمهای ایالات متحده در دور جدید این نگرانی را ایجاد کرده که با ادامه شرایط فعلی اوضاع برای مردم بسیار سخت خواهد شد و خصوصا واحدهای تولیدی در این مسیر با مشکلات عدیده ای باید دست و پنجه نرم کنند. عده ای هم بر این عقیده هستند که با توجه به اینکه اکثر تحریمهای ایالات متحده از قبل در بخشهای مختلف اعمال شده بخش دور جدید تحریمها تنها جنبه تبلیغاتی باشد داشته و نباید قافیه را باخت. اما چیزی که در این می تواند مهم تر از همه چیز باشد کیفیت عملکرد دولت است. متأسفانه دولت حسن روحانی در بخش اقتصادی کارنامه خوبی از خودش بجا نگذاشت و این مسئله نگرانی ها را زیاد کرده است. در این باره علی بابایی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس به خبرنگار رصد روز گفت:

باید قبول کرد که ایالات متحده به دنبال هیچ توافقی که در آن منفعت سایر کشورها در نظر گرفته شود نیست بلکه به دنبال اثبات قلدری خود در منطقه و دنیاست. سخنگوی کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: در کشور پیش از پیدا کردن تبعات فشارهای خارجی باید به عملکرد داخلی توجه شود چرا که در این باره ما دارای ایراد هستیم.

علی بابایی با تأکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت پی پاک صورت مسئله در مسائل اقتصادی ست بیان کرد: در بزنگاههای مختلف عملکرد اقتصادی دولت قابل دفاع نیست زیرا برای پیش بردن امور به سمت ساده ترین کارها که پیدا کردن منابع بود جلو رفته و هیچ وقت به فکر ایجاد منابع جدید نبوده. به فرض اینکه ما از صندوق توسعه برای حل صفر تا هرچند مشکل دیگر برداشت کردیم خب فردای بعد از این برداشتها چه می شود؟ چه تفکری پایه ریزی شده؟ ما هم اکنون در بحث صندوق های بیمه ای دارای مشکل هستیم ، عوامل زیادی را می توان شناسایی کرد که اطلاعات نهانی درباره برخی شرمتهای بورسی داشتند و با اشتراک آنها جریان بدی را ایجاد کردند آیا دولت اینها را نمی بیند؟ عملکرد اقتصادی دولت با استناد به برخی اتفاقات قابل دفاع نیست. البته این به معنی انجام ندادن کاری نیسن بلکه به معنی بد انجام دادن کارهاست.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار