عملکرد بانکهای بورسی در اولین روز معاملاتی سال جدید / اقتصاد نوین نا امید کننده پست بانک قوی

عملکرد بانکهای بورسی در اولین روز معاملاتی سال جدید با تزلزل زیادی همراه بود. در این بین بانک اقتصاد نوین ضعیفترین و پست بانک قویترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشتند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، عملکرد بانکهای بورسی در اولین روز معاملاتی سال جدید با تزلزل زیادی همراه بود. در این بین بانک دی ، آینده ، شهر و مؤسسه اعتباری توسعه نمادشان ممنوع_متوقف بود. رفتار حقیقی ها و حقوقی های بانک های بورسی نیز امروز قابل تأمل بود. بانکهای پاسارگاد ، پست بانک ، خاورمیانه و مؤسسه اعتباری ملل تعداد فروشندگان حقوقی خود را بیش از خریداران دیدند. البته نباید از تعداد فروشندگان قابل توجه بانک ملت نیز غافل شد اقتصاد نوین هم در روز بد خود ۴ فروشنده حقوقی و ۱۱ خریدار حقوقی داشت.

بانک یا مؤسسه اعتباری

تعداد فروشندگان حقوقی

تعداد خریداران حقوقی

پاسارگاد

۹

۵

پست بانک

۴

۱

ملل

۲

۳

خاورمیانه

۵

۳

ملت

۱۱

۱۴

 

عملکرد بانکهای بورسی در اولین روز معاملاتی سال جدید

 

اما گرانترین بانکهای بورسی کشور یعنی بانک ملت و پاسارگاد هرچند که امروز سبزی را پشت سر گذاشتند اما خیلی این این عملکرد پر فروغ نبود. بانک پاسارگاد با ۰.۰۸+ در قیمت پایانی ۱۲.۹۴۰ ریال بسته شد تا ارزش بازار این بانک به ۸۴۷ هزار و ۸۲۸ میلیون ریال برسد. بانک ملت نیز با ۰.۷+ و در قیمت پایانی ۴.۳۴۰ ریال به کار خود پایان داد. ارزش بازار این نماد بانکی در پایان معاملات امروز به ۸۹۸ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال رسید.

در پایان معاملات امروز بانک اقتصاد نوین با ۱.۶۷- درصد و در قیمت پایانی ۴.۷۲۰ ریال ضعیفترین عملکرد شروع سال جدید بین بانکهای بورسی را داشت. اررش معاملات این بانک ۳۰۴ میلیارد و ۲۲۳ میلیون ریال شد و ارزش بازار آن نیز بعد از این نتیجه به ۱۴۳ هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال رسید. البته بانک سرمایه نیز امروز با نتیجه ای نزدیک به بانک اقتصاد نوین قرار گرفت. این بانک امروز با ۱.۰۹- در قیمت پایانی ۶ هزار و ۲۶۵ ریال ارزش بازارش به ۲۵ هزار و ۵۶ میلیارد ریال شد و ارزش معاملات آن نیز به ۱۰ میلیارد و ۷۶۲ میلیون ریال پهلو زد.

پست بانک در بین نمادهای بانکی امروز عملکرد بسیار خوبی را از خود بجا گذاشت. هرچند که تعداد خریداران حقوقی این نماد امروز بیش از خریداران بود اما در نهایت امروز نماد وپست در قیمت پایانی ۲۱.۲۶۰ ریال بسته شد و ۴.۹۴+ را ثبت کرد. امروز ارزش بازار این نماد ۶۸ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال شذ و ارزش معاملات آن نیز ۴۳۸ میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال شد.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط