عملکرد ضعیف ایران خودرو ریشه در ساختار مدیریتی دارد؟

بیش از 121 میلیارد ریال هزینه تبلیغاتی که از ایران خودرو در بخشهای مختلف به چشم میخورد اگرچه در مقدار فروش این گروه خودرویی تأثیرات خود را نشان داده اما بررسی ها و واقعیت موجود در بازار خودرو بازگو کننده عدم تأثیر این عرضه ها در بازار است...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بعد از مدتها انتظار و در حالیکه در آخرین روزهای شهریور ۹۹ به سر می بریم و باید منتظر ارائه صورتهای مالی شش ماهه شرکتها باشیم ایران خودروئیها صورتهای مالی سه ماهه خود را منتشر کردند. انتظار می رفت که در این صورتهای جدید شاهد کاهش زیان انباشته آبی پوشان جاده مخصوص باشیم اما این اتفاق نیفتاد و علیرغم اینکه ایران خودرو در سه ماهه ۹۹ بیشتر از سه ماهه ۹۸ خودرو در بازار داخلی فروخت اما رقم زیان انباشته این گروه خودروسازی حکایت دیگری دارد. ۳۷.۰۴۳ میلیارد ریال زیان انباشته فرشاد مقیمی و یارانش در ایران خودرو به همراه ۱۸۱.۳۸۰ میلیارد ریال زیان انباشته که نسبت به پایان سال ۹۸ افزایش قابل توجهی داشته.

فرشاد مقیمی در ایران خودرو اگرچه راه طول و درازی برای سامان دادن به چالشهای پیش روی این گروه دارد اما زیان انباشته رو به افزایش آبی پوشان نشان می دهد که در بسیاری از بخشهای مدیریتی علیرغم اینکه طی چندوقت اخیر بیشترین تعامل با آنها شده دارای ایراد است. نباید از یاد برد که تجربه چند دهه حضور این گروه در بازار خودرو نتیجه اش رقم هنگفت زیان انباشته در پایان سه ماهه ۹۹ است.

بیش از ۱۲۱ میلیارد ریال هزینه تبلیغاتی که از ایران خودرو در بخشهای مختلف به چشم میخورد اگرچه در مقدار فروش این گروه خودرویی تأثیرات خود را نشان داده اما بررسی ها و واقعیت موجود در بازار خودرو بازگو کننده عدم تأثیر این عرضه ها در بازار است که با این حساب یا باید به عملکرد خودروسازان ایراداتی وارد دانست یا اینکه سازمانهای ذیربط در کنترل این موضوع دچار کم و کاستی هستند. اما آنچه فعلا می توان بیان کرد این است که با وجود عرضه بیشتر و فروش بیشتر همچنان ناکامی هایی برای خودروسازان دیده می شود که رقم زیان انباشته ایران خودرو کاملا تبیین کننده این موضوع است. ساختار مدیریتی چیزی است که باید به آن دقت نگریسته شود زیرا علیرغم وجود زمینه های مساعد همچنان شاهد درجا زدن هستیم و باید دید آیا با این وضع می توان امیدوار به تغییرات بزرگ در این گروه خودروسازی بود یا خیر؟

 

 

 

” با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید “

مطالب مرتبط