عملکرد قابل توجه شرکتهای زیرمجموعه فولاد مبارکه در سال ۹۹

عملکرد قابل توجه شرکتهای زیر مجموعه فولاد مبارکه در سال قبل بیانگر برنامه ریزی درست و تعامل همه جانبه است و شاید این موضوع را باید مهمترین علت موفقیت مستمر این واحد تولیدی دانست.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، فولاد مبارکه در سال ۹۹ جدا از درخششی که در حوزه تولید داشت نقش قابل توجهی در میزان بومی سازی محصولات ، ارتقاء کیفی محصولات و افزایش سطح دانش در صنعت کشور ایفاء کرد. استراژیهای این واحد تولیدی با گذر از بسترسازی مناسب در شرکتهای زیر مجموعه و همسان سازی یک الگوی مدون در همه بخشها قابل مشاهده است. رکورد شکنی های فولاد مبارکه در بخش صنعت و معدن علیرغم همه محدودیت های ایجاد شده بین المللی در کنار دستاورد شرکتهای زیر مجموعه بیانگر کار تیمی منسجم با اهداف مشخص بود که در این مورد نمونه های داخلی بسیار کمی را می توان مثال زد.

به قطعیت می توان اذعان کرد یکی از ضعفهای عمده بخش تولید پرهیز مجموعه محوری یا کار تیمی است و این انفعال باعث شده علیرغم گستردگی بسیاری از صنایع نتیجه مطلوب حاصل نشود و تنها به موفقیتهای مقطعی بسنده کردن است.

عملکرد قابل توجه شرکتهای زیر مجموعه فولاد مبارکه در سال قبل بیانگر برنامه ریزی درست و تعامل همه جانبه است و شاید این موضوع را باید مهمترین علت موفقیت مستمر این واحد تولیدی دانست.

فولاد سنگان خراسان ، فولاد هرمزگان ، فولاد سفید دست چهارمحال و بختیاری ، ورق خودرو چهار محال و بختیاری ، امیرکبیر کاشان ، فولاد سنگان از شرکتهای زیر مجموعه فولاد مبارکه اصفهان هستند که نگاهی به عملکرد واقعی و میزان تولید و فروش آنها در سال قبل می تواند مورد توجه همه بخشهای تولیدی قرار گیرد.

جدول زیر نشان می دهد که عملکرد همه این شرکتها از برنامه تعیین شده بیشتر بوده و این موضوع هرگز اتفاقی نیست بلکه باید برنامه مدیریتی منظمی را در آن جستجو کرد.

 

عملکرد واقعی شرکتهای زیر مجموعه فولاد مبارکه

 

جدا از این موضوع عملکرد مقایسه ای این شرکتها نسبت به مدت مشابه جزئیات دقیق تری را در اختیار قرار می دهد؛

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با رشد ۳۴ درصدی تولید گندله در سال ۹۹ موفق شد ۳ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۱۲۴ تن محصول روانه بازار کند و در فروش نیز با افزایش ۴۱ درصدی موفق به کسب درآمد عملیاتی ۷۸ هزار و ۸۷۹ میلیارد ریالی شود که ۲۱۳ درصد افزایش را نسبت به سال ۹۸ نشان می دهد.

 

فولاد هرمزگان در سال قبل بیش از یک میلیون و ۵۲۲ هزار تن اسلب تولید کرد که رشد ۵ درصدی تولیدی نتیجه آن بود. این شرکت در پایان سال ۹۹ موفق به ثبت ۱۳۴ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال درآمد عملیاتی شد که ۱۱۹ درصد رشد نسبت به سال ۹۸ دارد.

 

فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری سال جهش تولید را با افزایش ۱۵ درصدی تولید در آهن اسفنجی به پایان رساند و ۸۳۰ هزار و ۳۰۴ تن تولید را ثبت کرد. مقدار فروش آهن اسفنجی این شرکت نسبت به سال ۹۸ با رشد ۱۴ درصدی روبروست و درآمدهای عملیاتی آن نیز با ۱۴۴ درصد رشد به رقم ۳۸ هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال رسید.

 

شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری ۲۴۹ هزار و ۳۲۱ تن کلاف گالوانیزه تولید کرد که این میزان تولید ۶ درصد بیش از مدت مشابه سال ۹۸ است و مقدار فروش آن نیز ۱۳ درصد رشد را ایجاد کرد درآمدهای عملیاتی این شرکت در پایان سال قبل بر رشد ۹۶ درصدی رقم ۳۶ هزار و ۳۷۷ میلیارد ریالی را نشان می دهد.

 

فولاد امیرکبیر کاشان در پایان سال ۹۹ در تولید سه درصد و در فروش ۸ درصد رشد را ثبت کرد این شرکت با تولید ۱۵۵ هزار و ۳۲۲ تن کلاف گالوانیزه درآمدهای عملیاتی خود را ۱۳۱ درصد افزایش داد و به ۲۷ هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال رساند.

 

شرکت فولاد سنگ مبارکه که با تولید ۲۰۲ هزار و ۱۹۳ تن آهک کلسینه علاوه بر این که میزان تولید خود را ۴۰ درصد افزایش داد با افزایش ۵۲ درصدی فروش عملکرد قابل قبولی را از خود به جا گذاشت و برش ۱۱۱ درصدی درآمدهای عملیاتی این مقدار را به ۸۴۹ میلیارد ریال  رساند.

آمارها به خوبی حکایت از زنجیره موفقی از اندیشه و استراتژی دارد که در کنار رشد شرکت اصلی حرکت رو به رشد قابل توجهی در شرکتهای زیر مجموعه را شاهد هستیم. بدون شک این دستاورد نیازمند زیرساختی مناسب است که در بازه های زمانی خود را تقویت کرده تا خروجی آن چیزی باشد که از آن صحبت شد.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار