عکسی از زمان های دور در تهران!

به گزارش رصد روز، تصویری از تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ که به نقطه عطفی در تاریخ ایران تبدیل و موجب ظهور اصلاح طلبان در سپهر سیاست ایران شد را مشاهده کنید. در روز جمعه، دوم خرداد ۱۳۷۶ هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزا...

به گزارش رصد روز، تصویری از تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ که به نقطه عطفی در تاریخ ایران تبدیل و موجب ظهور اصلاح طلبان در سپهر سیاست ایران شد را مشاهده کنید.

عکسی که انگار هزار سال پیش در تهران گرفته شده

در روز جمعه، دوم خرداد ۱۳۷۶ هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار شد. چهار کاندیدا با نظارت شورای نگهبان تأئید صلاحیت شدند و با هم به رقابت پرداختند.

سید محمد خاتمی؛ وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

محمد محمدی ری شهری؛ وزیر پیشین اطلاعات و نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج

سید رضا زواره ای؛ رئیس وقت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و عضو حقوقدان شورای نگهبان

علی اکبر ناطق نوری؛ رئیس وقت مجلس شورای اسلامی و وزیر پیشین کشور

فردای روز انتخابات نتایج نخستین بر خلاف تصور همگان، از پیروزی قاطع سید محمد خاتمی حکایت می کرد. نتایج نهایی ساعت ۱۴ روز شنبه، سوم خرداد ۱۳۷۶ در حالی از سوی ستاد انتخابات وزارت‎ کشور اعلام شد که علی اکبر ناطق نوری رقیب اصلی خاتمی، ساعتی پیش از آن در پیامی، پیروزی خاتمی را در انتخابات تبریک گفته بود. نتایج انتخابات بر اساس رأی مردم به شرح زیر اعلام شد: «سید محمد خاتمی» ۲۰٫۰۷۸٫۱۷۸ رأی (۶۹٪)، «علی اکبر ناطق نوری» ۷٫۲۴۲٫۸۵۹ رأی «رضا زواره ای» ۷۷۱٫۴۶۰ رأی «محمد محمدی ری‌شهری» ۷۴۴٫۲۰۵ رأی.

این نتایج از میان ۲۹٫۰۷۶٫۰۷۰ رأی به دست آمد. ستاد انتخابات وزارت کشور هم چنین اعلام کرد از مجموع ۶۷٫۸۳۱ رأی ماخوذه در نمایندگی های ایران در خارج از کشور هم سید محمد خاتمی ۵۰٫۳۴۲ رأی را به خود اختصاص داده است. تعداد آرای باطله نیز ۲۴۰٫۹۶۶ رأی اعلام شد.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار