فرشته حسینی اشک مخاطبانش را در آورد+ ویدیو

سکانسی از بازی فرشته حسینی در قسمت دهم سریال «جنگل آسفالت» و دیالوگ معنادار او مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش رصد روز، سکانسی از بازی فرشته حسینی در قسمت دهم سریال «جنگل آسفالت» و دیالوگ معنادار او مورد توجه قرار گرفته است.

 

برخی از کاربران فضای مجازی با این قسمت از سریال جنگل آسفالت و دلیل اشک‌های فرشته حسینی همذات‌پنداری کردند.

فرشته حسینی (زادهٔ ۶ اردیبهشت ۱۳۷۶) بازیگر ایرانی افغان تبار است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از ۹ سالگی با نمایش‌های تئاتر آغاز کرد. بازی در فیلم رفتن (۱۳۹۵) نخستین حضور او در سینما بود. او در سال ۱۴۰۰ برای ایفای نقش در فیلم دسته دختران دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن از چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر را کسب کرد.

آغاز زندگی و کار
فرشته حسینی در ۶ اردیبهشت ۱۳۷۶ در تهران از پدر و مادری افغانستانی زاده شد. او در خانواده‌ای پرجمعیت به دنیا آمده و شش خواهر و یک برادر دارد. حسینی در کودکی زندگی سختی داشت و برای تأمین هزینه‌های مدرسه‌اش مجبور بود تا دیرهنگام در کارگاه خیاطی کار کند.

حسینی از دانش‌آموختگان اصغر محبی، مهتاب نصیرپور و محمد رحمانیان است. او فعالیت هنری‌اش را در سال ۱۳۸۵ زمانی که ۹ سال سن داشت آغاز کرد و به‌دلیل سخت‌گیری خانواده‌اش، فعالیتش را از تئاتر شروع کرد. او در کنار تئاتر، در فیلم‌ها و مستندهایی نیز بازی کرد.

او نخستین‌بار برای بازی در فیلم مستند من یک بازیگر شادم به کارگردانی سامره رضایی در سال ۱۳۹۴ جلوی دوربین رفت. همچنین سال بعد با بازی در فیلم رفتن به کارگردانی نوید محمودی در جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم مراکش موفق به کسب بهترین بازیگر زن شد.

حسینی برای بازی در مجموعهٔ قورباغه (۱۳۹۹) نامزد جایزه حافظ بهترین بازیگر زن درام شد. هومن سیدی سازندهٔ این مجموعه، تصمیم گرفت از رقابت این مجموعه و بازیگرانش در جشن حافظ انصراف دهد. حسینی برای بازی در دسته دختران (۱۴۰۰) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد،اما در نهایت دیپلم افتخار را دریافت کرد.

زندگی شخصی
در اردیبهشت ۱۴۰۰، نوید محمدزاده، هم‌بازی حسینی در قورباغه با انتشار پستی از تولدش در اینستاگرام رابطهٔ خود را اعلام کردند. این دو در تیر ۱۴۰۰ ازدواج خود را تأیید کردند.

فرشته حسینی در برابر سوال شیطنت آمیز مجری تلویزیون طلوع که از او درباره تجربه‌اش از تحقیر شدن در ایران پرسید، گفت: “شاید باورتان نشود در زمانی که در فیلم سینمایی کار می‌کردم هموطنان افغانستانی مرا به دلیل اینکه یک دختر هستم تحقیر می‌کردند، اما از زمانی که در ایران فعالیت هنری دارم یک روز هم تحقیر نشدم. کارگردان‌ها و بازیگران ایرانی مرا تشویق می‌کردند.”

 

گلایه‌های حسینی از نگاه‌های نژادپرستانه 
اگرچه فرشته حسینی در برنامه زنده تلویزیونی ، در دفاع از هنرمندان و سینماگران ایرانی برآمد، اما همواره از نگاه‌های تبعیض آمیزی که در جامعه نسبت به پناهجویان افغان وجود دارد، گلایه داشته است.

چندی پیش این بازیگر، دل‌نوشته‌ای را در فضای مجازی منتشر ساخت که متن آن به این شرح بود:
“متولد ایرانم، از پدر و مادری افغانستانی. چی باعث می‌شود کسی فکر بکند من نباید از حقوق انسانی بهره مند باشم؟ کی تصمیم می‌گیرد که اجازه داشتن عزت نفس، حقوق برابر و آرامش رو به من ندهد؟ چی باعث می‌شود وقتی می‌خواهید کسی رو مسخره کنید بگویید مثل افغانیا می‌ماند؟ چی توی من وجود دارد که آنقدر شما رو آزار می‌دهد؟”

در بخش دیگری از این دل‌نوشته آمده بود: “این مرزها قرار نیست که تعیین بکند که چه کسانی رو باید دوست داشته باشیم و از چه کسایی متنفر باشیم بدون این که ارتباطی برقرار شده باشد. قرار نیست هیچ مرزی مانع عشق ورزیدن و احترام بشود.”

فیلم های سینمایی:
هفت و نیم  ١٣٩٨
سونامی ١٣٩٧
شکستن همزمان بیست استخوان ١٣٩٧
یلدا  ١٣٩٧
رفتن ١٣٩۵
قورباغه  ١٣٩٨ (نمایش خانگی)
تئاتر
خشونت علیه زنان- سینماهای من
شازده کوچولو
ماهی سیاه کوچولو
من موجودی احساساتی هستم
یک خاطره، یک مونولوگ، یک فریاد و یک نیایش

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط