فروش تلفنی طلا و سکه / طلا به زیر یک میلیون بر می‌گردد؟

قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با پنج هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۲۸ هزار تومان رسید. دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران می‌گوید: با کاهش قیمت دلار، فروش طلا و سکه‌های خانگی زیاد شد. پیش‌بینی می‌شود کاهش قیمت طلا فردا ادامه داشته ...

به گزارش رصد روز، انس جهانی طلا نسبت به روز گذشته ۱۱ دلار افزایش یافت و با قیمت یک هزار و ۷۸۷ دلار معامله شد. این در حالی است که با کاهش قیمت دلار طلا در بازار ایران ارزان شد.

آیا کاهش قیمت دلار و طلا به دلیل نزدیک شدن به توافق‌های برجامی است؟ دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا گفت: نزدیک شدن به مذاکرات، تداوم تعطیلی واحدهای صنفی و نبود تقاضا در بازار سه عاملی است که باعث کاهش قیمت طلا شده است.

نادر بذرافشان معتقد است با کاهش قیمت دلار، فروش طلا و سکه‌های خانگی زیاد شده است و افراد تلفنی طلا و سکه می‌فروشند. بنابراین احتمالا قیمت طلا و سکه فردا هم روند کاهشی دارد.

دغدغه طلافروشان چیست؟

دبیر اتحادیه طلا مهمترین دغدغه طلافروشان را نحوه محاسبه مالیات توسط اداره امور مالیاتی عنوان کرد و گفت: با تداوم محدودیت‌ها بسیاری از فروشندگان طلا متضرر شدند و امیدواریم سازمان امور مالیاتی نسبت به نحوه محاسبه مالیات‌ها همکاری لازم را داشته باشد.

قیمت سکه نسبت به روز گذشته چقدر نوسان داشت؟ بذرافشان در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای ۱۸ عیار با پنج هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۲۸ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۱۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه با ۷۰ هزار تومان کاهش با قیمت شش میلیون و ۱۲۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه با ۲۰ هزار تومان کاهش با قیمت سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی هم ثابت باقی ماند و با قیمت دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار