فروش فوری باگ بزرگ خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو / بررسی زمان تحویل خودرو توسط خودروسازان

[button color=”gray” size=”medium” link=”http://” icon=”” target=”false” nofollow=”false”]رونمایی از سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و نحوه فروش خودرو توسط خودروسازان مختل...

[button color=”gray” size=”medium” link=”http://” icon=”” target=”false” nofollow=”false”]رونمایی از سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و نحوه فروش خودرو توسط خودروسازان مختلف ابهاماتی را درباره عملکرد تولید خودروسازان مطرح می کند. اصلی ترین موضوع  فروش فوری خودروسازان کشور در این سامانه است که می تواند نقش پر رنگی در تعدیل بازار خصوصاٌ در حاشیه آن ایجاد کند. از دیگر موضوعات این سامانه نحوه زمان تحویل خودرو دو خودروساز بزرگ کشور است که می تواند ابهاماتی را مطرح کند.[/button]

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نام شرکتهایی مانند سایپا ، ایران خودرو ، بهمن موتور ، کرمان موتور ، آرین پارس موتور و مدیران خودرو مشاهده می شود که بناست تا محصولات خود را از طریق ۴ طرح ، پیش فروش ، فروش فوری ، فروش فوق العاده و مشارکت در تولید به خریداران عرضه کنند.

حضور تنها دو شرکت در طرح فروش فوری

 

در طرح فروش فوری تنها نام دو شرکت خودروسازی با چهار محصول دیده می شود. بهمن موتور موتور با دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی و کرمان موتور با تیگو ۸ کلاسیک و پرو در طرح فروش فوری به صورت تحویل ۳۰ روزه مشاهده می شوند و سایر خودروسازان در این طرح که نقش بسیار پر رنگی در تعدیل بازار دارد غایب هستند.

دو سؤال مهمی که در این باره می توان به دنبال پاسخ آن بود این است که آیا عملکرد تولید و مونتاژ خودرو در کشور آن قدر ضعیف است که تنها دو شرکت خودرویی با ۴ محصول در فروش فوری حضور دارند؟ و سؤال بعدی اینکه آیا با چنین وضعی می توان شاهد مدیریت قیمتها و کنترل آن بود؟

زمان تحویل خودرو جای خالی یک برنامه مدون توسز دو خودروساز بزرگ

 

موضوع دیگری که در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو باید به آن اشاره کرد نحوه رمانبندی تحویل خودرو به مشتریان توسط دو خودروساز بزرگ کشور است. به عنوان مثال در طرح مشارکت در تولید کوییک با گیربکش معمولی تیر الی مرداد ۱۴۰۲ تحویل داده می شود. تحویل این خودرو در طرح پیش فروش، آذر الی اسفند ۱۴۰۱ است و در فروش فوق العاده نیز بناست تا این محصول ۹۰ روزه تحویل مشتری شود.

تحویل دنا پلاس در طرح مشارکت در تولید تیر الی اسفند ۱۴۰۲ وعده داده شده. این محصول در پیش فروش مهر الی آذر ۱۴۰۱ دیده می شود. دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک نیز در طرح پیش فروش بناست تا شهریور الی آذر ۱۴۰۱ تحویل متقاضیان شود.

سایر محصولات این دو خودروساز نیز تقریباً با همین زمانبندی در این سامانه به چشم می خورد و این در حالیست که سایر خودروسازان در این سامانه به روشنی زمان تحویل خودروهاییشان را مشخص کرده و برایش جریمه تأخیر در تحویل در نظر گرفته اند.

این زمانبندی بدون شک باعث تبلیغات منفی و ایجاد هیجان منفی در بازار خواهد شد هرچند نباید این موضوع را فراموش کرد که تعداد متقاضیان محصولات سایر خودروسازان مجموعاً به ۲۰ درصد متقاضیان محصولات ایران خودرو و سایپا نمی رسد و این مسئله زمانبندی تحویل خودرو را برای آنان راحت تر می کند اما در عین حال تجریه دو خودروساز کشور به همه آنها می چربد و همین فاکتور باعث می شود تا انتظار از آنان جهت یک برنامه زمانی مناسب به حداکثر برسد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط