فریاد حق طلبی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به بسیج اساتید کشور رسید

پس از آنکه در چندوقت گذشته مطالبات اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی به جایی نرسید و مدیران این دانشگاه نسبت به این اعتراضات واکنشی نشان ندادند حالا اساتید و اعضای هیئت علمی در نامه ای به رئیس بسیج اساتید کشور خواستار آن شدند تا این نه...

به گزارش رصد روز ، پس از آنکه در چندوقت گذشته مطالبات اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی به جایی نرسید و مدیران این دانشگاه نسبت به این اعتراضات واکنشی نشان ندادند حالا اساتید و اعضای هیئت علمی در نامه ای به رئیس بسیج اساتید کشور خواستار آن شدند تا این نهاد نسبت به شرایط موجود واکنش نشان دهد. متن نامه عینا در ادامه می آید.

 

“به نام خداوند عدالت گستر”

حضور محترم جناب آقای دکتر مجتبی زارعی

ریاست محترم بسیج اساتید کل کشور

با اهدای سلام و احترام به استحضار می رساند، با توجه به این که مدتی است صدای اعتراض استادان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر فضای مجازی و حقیقی فراگیر شده و فریاد مطالباتشان بر سر هر کوی و بام شنیده می شود و با وجود وسعت این اعتراضات مکرر و گردهمایی های مختلف و نامه نگاری های متفاوت، متأسفانه تاکنون هیچ یک از شخصیت‌های مملکتی و مسئولان نظام به مطالبات این قشر اندیشه ورز پاسخی متقن نداده اند و گویا یک بی تفاوتی خاصی بر اصحاب سیاست حکمفرماست که در جای خود مایه تاسف و بهت است.
لذا از آن مقام محترم، تقاضا می گردد در راستای رسالت بسیج که همانا همگرایی بین نظام و مردم است، نسبت به دغدغه‌های معیشتی این عزیزان بی تفاوت نبوده و صدای رسای این قشر فرهیخته و مظلوم باشید. مطالبات ما به هیچ وجه سیاسی نبوده و نیست و آنچه که در تمامی مکاتبات و مطالبات ما واضح است، دغدغه ها حول محور مشکلات معیشتی و سطح بسیار نازل حقوق استادان و کارمندان نسبت به بسیاری از کارمندان سازمان های مختلف و همچنین هم رتبگان ما، اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه های دولتی است که، این تبعیض بسیار مخرب و آزار دهنده است.حجم درد بقدری است که این میزان تفاوت فاحش تقریباً می‌توان گفت سه برابر هم رتبه گان خود در دانشگاه آزاد بوده و همچنین در خصوص کارکنان نیز به همین ترتیب است، در حالیکه نقش دانشگاه آزاد و قشر نخبه و فرهیخته آن در تمامی مراحل و مقاطع گوناگون انقلاب بسیار موثر و قابل توجه بوده و به هیچ وجه کم از اساتید دانشگاه های دولتی و کارمندان آنها نبوده است.
نظر به دیدگاه عدالت محور حضرتعالی و با توجه به عملکرد شما در این حوزه، خواهشمند است نسبت به درخواست های مکرر این عزیزان در خصوص رسیدگی به اوضاع اقتصادی و معیشتی شان و همچنین همسان سازی حقوق و رفع تبعیض در بخشنامه های متعدد و تبعیض آمیز روسای این دانشگاه خصوصاً در دوره آقای دکتر محمد مهدی طهرانچی که موجب تحقیر و تضعیف جایگاه استادان نزد خانواده هایشان شده و به نوعی ضربه هولناکی به جایگاه فرهنگ و علم و دانش و جامعه ی فرهیخته کشور زده است، اهتمام کرده و با صلابت پای در این عرصه نهاده و از جایگاه ریاست بسیج اساتید کشور، جلوی اینگونه بی عدالتی های آشکار در جامعه علمی را بگیرید و پژواک ۶۰۰۰۰ نفر از رنج دیدگان خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی شده و با افتخار برگی زرین در کارنامه اقدامات خود ببافزایید. ما اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تا پای جان نسبت به احقاق حقوق و مطالبات قاعده مند خود ایستاده ایم و در این راه از هیچ کوششی فروگذاری نخواهیم کرد.

شایان ذکر است به این نکته مهم توجه گردد که، چگونه می توان دم از انقلابی گری و انقلابی بودن زد ولی درست برخلاف دستورات دین مبین اسلام و شعارهای اساسی انقلاب اسلامی رفتاری خود محورانه داشت، آن هم با قشری که خود هم در انقلاب زحمت فراوان کشیده اند و هم در حال تربیت نسلی هستند که پرچم داران حقیقی این انقلاب خواهند بود.
جناب آقای دکتر زارعی، مطلع باشید که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و معاونین ایشان از نجابت اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی نهایت سوء استفاده را کردند و آنچه که ظلم و تحقیر و عداوت و دشمنی و کینه داشتند، سرما فرود آوردند. به طور قطع، اگر شما هم در این میانه سکوت اختیار کنید و به فریاد ما توجه نکنید، این سکوت و بی توجهی شما در تاریخ فرهنگ و علم این کشور ثبت خواهد شد.
از طرفی همان‌گونه که همگان واقف اند، دفاع از آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی، دفاع از مظلومان، ایستادگی در مقابل ظالمان وحفظ کرامت انسانی از انگیزه های اصلی بسیج اساتید و فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی است.

 

با تشکر
لیلا حاجی آقایی
استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی
نماینده استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی

 

مطالب مرتبط

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

هیات علمی دانشگاه آزاد

پاسخ دادن

۲۴ خرداد ۱۴۰۰


با تشکر از خانم دکتر حاجی آقایی نماینده صدای هیات علمی مظلوم دانشگاه آزاد اسلامی که خواستار همسان سازی حقوق هیات علمی دانشگاه آزاد با دولتی و لغو بخشنامه تبعیض آمیز موسوم به الفبا هستیم.

موسوی

پاسخ دادن

۲۴ خرداد ۱۴۰۰


احسنت خانم دکتر حاجی آقایی حرف دل ما را زدید

آخرین اخبار