فولاد مبارکه اصفهان رکورد درآمد فروش داخلی و صادراتی خود را افزایش داد

فولاد مبارکه اصفهان در پایان سال گذشته علاوه بر اینکه در همه شاخصهای مالی رشد قابل توجه را ثبت کرد بلکه توانست درآمد فروش داخلی و صادراتی خود را به ترتیب به میزان 49 و 55 درصد افزایش دهد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، دستاوردهای قابل توجه فولاد مبارکه اصفهان در مدت کوتاهی از شروع سال جدید با استراتژی مطالعاتی سنجش نیاز داخلی و حرکت در مسیر طرح و توسعه محصولات یکی از مهمترین اتفاقات سال ۱۴۰۳برای صنعت فولادسازی کشور بود. فولاد مبارکه اصفهان علاوه بر اینکه سال جدید را با قدرت شروع کرد بلکه در آخرین گزارشات مالی منتهی به پایان اسفند ۱۴۰۲ سیگنال رضایت بخشی را مخابره کرد که می تواند در سال جهش تولید برای سهامدارانش امیدوارکننده تر از قبل باشد.

فولادیها که با داشتن سهم قابل قبول در صنعت فولاد همچنان عنوان بزرگترین و بهترین واحد فولادسازی ایران و خاورمیانه را در اختیار دارند در شروع سال ظرفیت سنگر تولید و آستانه تاب آوری را افزایش دادند تا ماراتن ۱۴۰۳ در بین شرکتهای فولادسازی جذاب تر از قبل باشد.

مهمترین دستاوردهای فولاد مبارکه اصفهان در شروع سال ۱۴۰۳

  1. افزایش ضریب کیفی تختال های بدون عیب (۹۵.۵۴)
  2. رونمایی از نظام جامع سلامت مدیریت شده
  3. تفاهم‌نامه همکاری صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه و صندوق توسعه فناوری‌های نوین
  4. پیشرفت ۲۰ درصدی نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی فولاد مبارکه
  5. عبور از ظرفیت اسمی در واحد قلع‌اندود فولاد مبارکه
  6. رشد ۳.۶درصدی کیفیت محصول در نواحی مختلف فولاد مبارکه
  7. افزایش تولید ماهیانه در ناحیه نورد گرم
  8. کسب رکورد روزانه و ماهانه تولید در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم
  9. بیشترین میزان فروش در شروع سال جدید در ۵ سال گذشته
  10. کسب رکورد ماهانه تولید آهن اسفنجی
  11. ثبت بهترین عملکرد در شاخص های تکرار و شدت حوادث از آغاز دوران بهره برداری تاکنون

فولادیهای شهر مبارکه اصفهان همچنین در سال ۱۴۰۲ موفق شدند تا با طراحی و تجهیز ۱۱۵۰ قطعه با تکنولوژی بالا ۱۱.۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی را برای کشور رقم بزنند که در شرایط ویژه اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردارست.

آنچه که در دستاوردهای فولاد مبارکه اصفهان قابل توجه خواهد بود ظرفیتهای این واحد تولیدی در خدمت رسانی به اقتصاد و صنعت کشور با بهره گیری از دانش مدیران داخلیست که نیاز اصلی کشور و از جمله تأکیدات مهم رهبر انقلاب در سالهای اخیرست.

جدیدترین گزارشات فولاد مبارکه اصفهان از دستاوردهای دیگری خبر می دهد که در راستای بهبود وضعیت تولید و فروش در صنایع استحصال شده که قطعاً در تثبیت جایگاه کشورمان در بازارهای بین المللی نقش بسزایی خواهد داشت.

رشد ۴۹ درصدی درآمد فروش داخلی

بررسی ها نشان می دهد که فولاد مبارکه اصفهان در پایان سال گذشته با فروش بیش از ۷ میلیون و ۴۰ هزار تن از محصولات خود در بازار داخلی درآمد فروش محصولات خود را به بیش از ۲ میلیون و ۱۳۵ هزار میلیارد ریال افزایش تا نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ شاهد رشد ۴۹ درصدی باشیم.

رشد ۴۴ درصدی درآمد فروش صادراتی

فروش صادراتی محصولات فولادی که از جهات زیادی برای کشور قابل اهمیت در فولاد مبارکه اصفهان همچون سالیان قبل با حساسیت خاصی دنبال شد و با وجود محدودیت های بسیار در این زمینه به واسطه وضع برخی قوانین فولاد مبارکه اصفهان موفق شدتا درآمد فروش صادراتی خود را با ۵۵ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۲۷۵ هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال برساند. گفتنیست در سال گذشته فولاد مبارکه اصفهان ۱ میلیون و ۱۹۵ هزار تن از محصولات خود را در بازارهای خارجی به فروش رساند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط