فیلم سالگرد ازدواج غمگین آرش میراحمدی و همسرش

ویدیویی از همسر مرحوم آرش میراحمدی در فضای مجازی پر بازدید شده است.

به گزارش رصد روز، همسر مرحوم آرش میراحمدی با انتشار ویدیویی در اینستاگرام برای سی امین سالگرد ازدواجشان نوشت:  آرش میراحمدی عزیزم .روح مهربان من . ممنونم برای سی سال رفاقت وانسانیت .. باتو بودن بهترین اتفاق زندگی من بود .. ممنونم برای همه کارهایی که انجام دادی تا این من .من بشم … دوست دارم . آرش میراحمدی همیشه در قلب ما زنده است . بتاریخ بیست و هشتم اردیبهشت هزاروچهارصدوسه ما امروز وارد سی سالگی رفاقتمون شدیم ..

 

سیدآرش میراحمدی (۴ تیر ۱۳۵۰ – ۲۸ شهریور ۱۴۰۲) بازیگر اهل ایران بود. از برجسته‌ترین آثار او می‌توان به بازیگری در خنده بازار، محله گل و بلبل و بچه‌محل اشاره کرد.

میراحمدی دانش‌آموخته کارشناسی هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. او علاوه بر بازیگری، کار نویسندگی و کارگردانی هم می‌کرد. وی کار هنری را با برنامه نوروز ۷۲ با علی عمرانی و مهران مدیری آغاز کرد. میراحمدی در شهریور ۱۴۰۲ به علت سرطان لوزالمعده درگذشت.

زندگی
آرش میراحمدی در ۴ تیر ۱۳۵۰ در فراشبند استان فارس زاده شد. او دانش‌آموخته کارشناسی هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبایی دانشگاه تهران بود. آرش میراحمدی در سال ۱۳۷۴ با مرجان صفابخش، طراح صحنه و لباس، ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد.

بیماری و درگذشت
میراحمدی به دلیل بیماری کبدی در بیمارستان بستری و تحت مراقبت‌های ویژه قرار داشت. او تحت درمان و گذراندن مراحل شیمی‌درمانی بود که دکتر متوجه شد سطح زردی‌اش بالا است و باید با ئی‌آرسی‌پی برای دفع سموم در کیسه صفرا استنت‌گذاری شود. پس از گذراندن چند روز و بهبود وضعیت و ترخیص از بیمارستان، میراحمدی بار دیگر به بیمارستان برده شد و به کما رفت و در ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ درگذشت. مراسم خاکسپاری او با حضور همکارانش در ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا تهران برگزار شد.

 

آرش میراحمدی در سال ۱۳۶۹ با نمایش “مسیح هرگز نخواهد گریست” به صورت حرفه‌ای کارش را شروع کرد. سپس در سال ۱۳۷۰ در نمایش “داستان آران” حضور یافت.

ورود او به تلویزیون با مجموعه تلویزیونی “نوروز ۷۲” به کارگردانی داریوش کانحوه آشنایی کلید خورد.

ازدواج میراحمدی

آرش میراحمدی در اردیبهشت سال ۱۳۷۴ با مرجان صفابخش (طراح صحنه و لباس) ازدواج کرده است. آن زمان او ۲۳ ساله و همسرش ۱۷ ساله بود. آن‌ها حالا صاحب دو فرزند به نام های کارمانیا و آرشام است.

از خوانندگی تا کارگردانی

آرش میراحمدی نه تنها بازیگر طنز است، بلکه در خوانندگی نیز دست بالایی دارد، او آهنگ شادی به نام فراشبند برای تیم شهرش منتشر کرده که مورد استقبال زیادی نیز قرار گرفت. همچنین اولین کارگردانی او با کار “باران در آینه” ثبت شد.

اوج شهرت آرش میراحمدی
نام آرش میراحمدی در سال ۱۳۷۶ با مجموعه “گل های ۷۶” ساخته مسعود آب پرور، سر زبان‌ها افتاد. اما اوج شهرت آرش میراحمدی مجموعه “خنده بازار” ساخته شهاب عباسی بود. او با بازی در این مجموعه به اوج شهرت رسید.

اعلام ابتلا به سرطان و درگذشت بازیگر طنز

او که روز گذشته ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ در سن ۵۲ سالگی درگذشت، روز پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ با انتشار ویدیویی در شبکه اجتماعی خود اعلام کرد به سرطان پانکراس (لوزالمعده) مبتلا شده و وارد مرحله شیمی درمانی شده است. اما متاسفانه پس از یک دوره تحمل این بیماری روز گذشته دار فانی را وادع گفت.

فیلم های آرش میراحمدی

بی‌بی چلچله ۱۳۶۳
نوروز ۷۲   ۱۳۷۲
معجزه خنده ۱۳۷۵
سلام، سلام ۱۳۷۶
گل های ۷۶ ۱۳۷۶
تارزن و تارزان ۱۳۸۰
نیمه پنهان  ۱۳۸۰
صداست که می ماند ۱۳۹۰
خنده بازار   ۱۳۹۰
ستاره حیات  ۱۳۹۲
شکرآباد  ۱۳۹۳
محله گل و بلبل   ۱۳۹۴–۱۳۹۸
بیمار استاندارد ۱۳۹۵
ناخونک   ۱۳۹۸
بچه محل  ۱۳۹۹
کلبه عمو پورنگ  ۱۴۰۰–۱۳۹۹
دست انداز   ۱۴۰۰

همسر آرش میراحمدی، مرجان صفابخش
آرش میراحمدی در تاریخ اردیبهشت سال ۷۴ با خانم مرجان صفابخش که در زمینه طراحی صحنه و لباس فعالیت دارند ازدواج کرده است. خانم صفابخش در مصاحبه هایش در مورد آشنایی با آرش میراحمدی گفته من آرش را پیدا کردم، من در پشت صحنه بعد از اتمام برنامه نوروز ۷۲ به او گفتم که چقدر خوش تیپ است او هم حسابی جا خورد و دفعه دومی که او را دیدم پیشنهاد خواستگاری داد و من هم درجا پذیرفتم، آن زمان او ۲۳ سال و من ۱۷ سال داشتم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط