قطع همیشگی اینترنت کلید می خورد!

در شرایطی که اخبار از نارضایتی گسترده به خاطر محدودیت‌های اینترنت حکایت می‌کند و هر روز اعداد وحشتناکی از زیان کسب‌وکارهای اینترنتی می‌رسد، ظاهرا تصمیم‌گیران این حوزه راه خود را می‌روند و به دنبال بستن بیشتر مسیرهای جهانی هستند. به گزارش ...

در شرایطی که اخبار از نارضایتی گسترده به خاطر محدودیت‌های اینترنت حکایت می‌کند و هر روز اعداد وحشتناکی از زیان کسب‌وکارهای اینترنتی می‌رسد، ظاهرا تصمیم‌گیران این حوزه راه خود را می‌روند و به دنبال بستن بیشتر مسیرهای جهانی هستند.

به گزارش رصد روز،  در شرایطی که اخبار از نارضایتی گسترده به خاطر محدودیت‌های اینترنت حکایت می‌کند و هر روز اعداد وحشتناکی از زیان کسب‌وکارهای اینترنتی می‌رسد، ظاهرا تصمیم‌گیران این حوزه راه خود را می‌روند و به دنبال بستن بیشتر مسیرهای جهانی هستند.

ایرانی‌ها این روزها با قطعی اینترنت کلنجار می‌روند و درخواست فیلترشکن در ایران بیش از سه‌هزار درصد رشد داشته. در همین حال خبرگزاری فارس امروز گزارش داده: در جلسه شورای عالی فضای مجازی مقرر شد زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های داخلی توسط دولت تقویت و برای حضور بیشتر کاربران داخلی تمهیدات و تسهیلات لازم پیش‌بینی شود.

کارشناسان حوزه ارتباطات بارها اعلام خطر کرده‌اند و گفته‌اند تمرکز بر اینترانت یا اینترنت ملی اسم رمز بستن دسترسی‌ها به شبکه جهانی است. هزاران نفر در اینستاگرام به کار مشغول بوده‌اند و میلیون‌ها ایرانی برای ارتباطات شخصی و به واتس‌اپ و دیگر پیام‌رسان‌های شناخته شده متکی بوده‌اند.

به نظر می‌رسد اصرار برای ادامه فیلترینگ و مجبور کردن کاربران به استفاده از پلتفرم‌های داخلی که سطح امنیت نامشخصی دارند، خلاف خواسته اکثریت جامعه است. بسیاری بیکار می‌شوند و ارتباط برای بخش بزرگی از مردم سخت‌تر خواهد شد. کاری که به زعم حقوقدانان با اصول قانون اساسی و آزادی‌ها و حقوق اولیه مردم هم در تناقض است.

یک قدم دیگر به سوی بستن اینترنت. آیا این روند با توجه به تمایل مردم و نیاز اقتصادی میلیون‌ها شهروند تغییر خواهد کرد یا به زودی باید با شبکه جهانی اینترنت خداحافظی کنیم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار