قیمت خودرو امروز ۱۹ مهر ۱۴۰۱

افزایش قیمت دلار و کمبود عرضه دو خودروی کوییک و شاهین به بازار، باعث افزایش قیمت خودروها شده است و به ندرت خرید و فروش در بازار صورت می‌گیرد. اما بازار خودروهای خارجی کاملا در رکود است و خرید و فروشی در آن صورت نمی‌گیرد. به گزارش رصد روز،...

افزایش قیمت دلار و کمبود عرضه دو خودروی کوییک و شاهین به بازار، باعث افزایش قیمت خودروها شده است و به ندرت خرید و فروش در بازار صورت می‌گیرد. اما بازار خودروهای خارجی کاملا در رکود است و خرید و فروشی در آن صورت نمی‌گیرد.

به گزارش رصد روز،قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت ایران‌جیب با تغییراتی همراه شد.

 

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

 

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

پژو ۲۰۷ اتومات اکنون در قیمت ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

 

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت دارد.

 

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ اکنون در قیمت ۳۳۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۵ میلیون تومان پیش رفت.

 

تارا اتوماتیک هم امروز با قیمت ۶۰۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

 

پیش‌بینی قیمت خودرو در نیمه دوم سال

اسد کرمی، نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: افزایش قیمت دلار و کمبود عرضه دو خودروی کوییک و شاهین به بازار، باعث افزایش قیمت خودروها شده است و به ندرت خرید و فروش در بازار صورت می‌گیرد. البته برخی از خودروها، مانند تیبا به علت عرضه زیاد اخیر آن، با کاهش جزئی قیمت هم همراه شده است. اما بازار خودروهای خارجی کاملا در رکود است و خرید و فروشی در آن صورت نمی‌گیرد.

 

او افزود: پیش‌بینی می‌شود بازار در شش ماه دوم سال هم به همین روند رکود تورمی خود ادامه دهد. اما اگر واردات به مرحله اجرایی نرسد و عرضه خودرو دوباره کم شود، بازار با افزایش مجدد قیمت‌ها مواجه خواهد بود.

 

چندی پیش هم،فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با افزایش قیمت دلار، بازار خودرو هم با افزایش قیمت همراه شده است. این افزایش قیمت بازار را بعد از ماه‌ها از رکود خارج کرد و اکنون خرید و فروش در بازار در حال انجام است.

 

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: به نظر می‌رسد در هفته آینده هم بازار با افزایش بیشتر قیمت‌ها همراه شود و در ماه‌های آینده هم رکود به طور کامل از بین برود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار