قیمت سکه امروز همه را شوکه کرد

قیمت سکه در بازار امروز شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ اعلام شد. به گزارش رصد روز، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم از ۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۱ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پایان مهرماه سال جاری رسیده که ۱۵۰ برابر شده است. قیمت سکه در سال های ا...

قیمت سکه در بازار امروز شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ اعلام شد.

به گزارش رصد روز، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم از ۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۱ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پایان مهرماه سال جاری رسیده که ۱۵۰ برابر شده است. قیمت سکه در سال های اخیر نوسان های زیادی داشته است. قیمت سکه و تغییرات آن به عوامل گوناگونی بستگی دارد.قیمت سکه به عو املی از جمله قیمت دلار، قیمت اونس جهانی طلا و نرخ بهره بانکی، وضعیت بازارهای مالی موازی، اتفاقات سیاسی در سطح ملی و کلان و … همگی جزو عوامل موثر بر قیمت سکه هستند. در ادامه به آخرین قیمت سکهدر بازار می پردازیم.

قیمت سکه در بازار امروز شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ در جدول زیر مشخص شد.

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی ۲۹۴,۰۰۰,۰۰۰

سکه بهار آزادی تک فروشی ۲۶۵,۱۰۰,۰۰۰

نیم سکه تک فروشی ۱۶۸,۳۰۰,۰۰۰

ربع سکه تک فروشی ۱۰۵,۲۰۰,۰۰۰

سکه گرمی تک فروشی ۶۴,۱۰۰,۰۰۰

تمام سکه (قبل ۸۶) ۲۶۴,۰۰۰,۰۰۰

نیم سکه (قبل ۸۶) ۱۲۷,۰۰۰,۰۰۰

ربع سکه (قبل ۸۶) ۶۴,۰۰۰,۰۰۰

حباب سکه

حباب سکه امامی ۵۳,۳۸۰,۰۰۰

حباب سکه بهار آزادی ۲۴,۳۸۰,۰۰۰

حباب نیم سکه ۴۷,۸۱۰,۰۰۰

حباب ربع سکه ۴۴,۸۸۰,۰۰۰

حباب سکه گرمی ۳۴,۴۱۰,۰۰۰

قیمت طلا و سکه روز پنجشنبه روند نسبتا با ثباتی داشت. فعالان بازار در انتظار اثرات سفر گروسی به تهران هستند تا شاهد کاهش بیشتر قیمت در بازار فلز زرد باشند. بازار فلز زرد به این سفر مهم چه واکنشی دارد؟

قیمت طلا و سکه در دو روز گذشته با ریزش قیمت دلار در مسیر نزولی قرار گرفت. روز پنجشنبه قیمت در بازار فلز زرد در همان کانال ۲۹ میلیون تومان روز چهارشنبه نوسان داشت.

سیگنال سفر گروسی قیمت طلا را کاهش می‌دهد؟

کارشناسان در روزهای گذشته بازار سرمایه را تشنه اخبار مساعد سیاسی برای افتادن در روند نزولی می‌دانستند. براساس خبرهای منتشر شده، قرار است امروز (۱۲ اسفند) گروسی به تهران بیاید و روز شنبه با رئیسی دیدار کند. سیگنال این سفر فعلا بازارهای سرمایه‌ را در مسیر نزولی قرار داده و معامله‌گران امید دارند، شنبه روند نزولی قیمت‌ها پایدار بماند.

این هفته چند خبر بازار دلار، طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داد. آزادی شهروند اسپانیایی در ایران و شایعه حضور عباس عراقچی در کنار امیرعبداللهیان، در دور جدید مذاکرات برجام سیگنال‌هایی بود که اواسط هفته جاری به شدت در رسانه‌های داخلی بازنشر شد و قیمت دلار را کاهش داد. متعاقب این اخبار و ریزش ۶ پله‌ای قیمت دلار، قیمت طلا و سکه ریخت.

کارشناسان بازار معتقدند اگر قیمت دلار به‌عنوان مهم‌ترین فاکتور کاهش قیمت فلز زرد، با همین روند، کاهشی شود، قیمت طلا و سکه نیز در کانال‌های قیمتی پایین‌تر قرار خواهد گرفت.

فروش در بازار سکه بالا گرفت

به باور بیشتر فعالان، عامل اصلی نزول قیمت سکه، افزایش فشار فروش در بازار حواله درهم بود. فعالان بازار می‌گویند میزان فروش‌ها در بازار سکه بیشتر شده است.

درهم امارات روز چهارشنبه تا نزدیک مرز ۱۵ هزار تومانی عقب‌نشینی کرد. افت قیمت درهم، این احتمال را در ذهن سکه‌بازان برجسته کرد که دلار نیز به‌زودی افت بیشتری را تجربه خواهد کرد.

با وجودی که روز گذشته قیمت انس جهانی طلا روند نزولی محدودی داشت و در لحظه نگارش این گزارش به قیمت ۱,۸۳۵.۷۴ رسید، اما بازار بر مدار دلار چرخید و قیمت سکه که روز چهارشنبه در کانال ۲۸ و ۲۹ میلیون تومانی نوسان داشت، امروز در پله سوم کانال ۲۹ میلیون تومانی به کار خود پایان داد.

روند باثبات در بازار سکه

پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی ۱۳۵ هزار تومان ارزانتر از روز چهارشنبه معامله شد و به قیمت ۲۹ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان رسید.سکه بهار با قیمت ۲۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان معامله شد.

نیم، ربع و سکه گرمی با همان قیمت روز چهارشنبه ۱۰ اسفند معامله شدند.‌ نیم‌سکه ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت ربع سکه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد. سکه گرمی با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی معامله شد.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار