قیمت شیرینی و آجیل عید اعلام شد

نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد. به گزارش رصد روز، در این بخش تلاش داریم اخبار و گ...

نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.

به گزارش رصد روز، در این بخش تلاش داریم اخبار و گزارش‌های اقتصادی را به گونه‌ای به تصویر بکشیم تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد. از آبان ۱۳۹۹ هر روز اقدام به انتشار اخبار و گزارش‌های اقتصادی همان روز سال‌های ۱۳۵۰، ۱۳۶۰، ۱۳۷۰، ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ کرد.

پارسال نیز هر روز در بخش «نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار همان روز در سال‌های اول هر دهه در نیم قرن گذشته را منتشر کردیم.در ابتدای قرن پانزدهم با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های ۱۳۵۲، ۱۳۶۲، ۱۳۷۲، ۱۳۸۲ و ۱۳۹۲ تقدیم مخاطبان می‌شود.

۲۱ اسفند ۱۳۵۲؛ ایران‌ ناسیونال به لهستان اتوبوس فروخت

ایران ۱۰۰ دستگاه دیگر اتوبوس به لهستان فروخت و طبق مذاکراتی که هم‌اکنون در جریان است ۱۲۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر برای مدت پنج سال، هر سال ۲۵۰ دستگاه به این کشور صادر خواهد کرد.

قرارداد فروش اتوبوس به وسیله آقای جورابچیان، رئیس سازمان فروش ایران ناسیونال در «ورشو» به امضا رسید.

ارزش یکصد دستگاه اتوبوس‌های صادراتی ایران ناسیونال حدود ۳.۵ میلیون دلار است.

ایران ناسیونال چند تن کارشناس در رشته‌های مختلف به لهستان اعزام خواهد داشت تا اطلاعات لازم را در اختیار مسوولان مربوطه در آن کشور قرار دهند.

نرخ شیرینی و آجیل عید تعیین شد

نرخ فروش انواع شیرینی و جعبه خالی امروز اعلام شد. قیمت‌های تعیین‌شده براساس وزن خالص و بدون جعبه احتساب شده و اجرای آن یک سال اعتبار دارد. نرخ انواع شیرینی به کیلو و قیمت جداگانه جعبه که به وسیله هیات عالی نظارت بر اتاق‌های اصناف تصویب شده و برای اجرا به اتاق اصناف پایتخت ابلاغ شده به شرح زیر است:

نان شیرینی کره‌ای معمولی: ۷۰ ریال، شیرینی تر با خامه ۸۰ ریال، شیرینی نان مشهدی ۱۰۰ ریال، شیرینی آلمانی و دانمارکی: ۱۲۰ ریال، نان خامه‌ای ریز: ۱۴۰ ریال، نان خامه‌ای درشت: ۱۲۰ ریال، رولت: ۱۴۰ ریال، باقلوا: ۱۸۰ ریال، کیک یزدی: ۸۰ ریال، کیک چای: ۱۲۰ ریال، زولبیا: ۷۰ ریال.

قیمت جعبه: نیم‌کیلویی ۴ ریال، یک چارکی ۵ ریال، یک کیلویی ۷ ریال، یک و نیم کیلویی ۸ ریال، دو کیلویی ۹ ریال، سه کیلویی ۱۰ ریال.

نرخ آجیل: قیمت انواع آجیل به کیلو به شرح زیر است:

پسته درجه یک خام و بو داده ۳۰۰ ریال، درجه دو ۲۴۰ ریال، درجه سه‌ ۲۰۰ ریال، معمولی ۱۵۰ ریال. مغز بادام پاک کرده و بو داده ۳۰۰ ریال، خام ۲۵۰ ریال، معمولی بود داده. فندق درجه یک بود داده ۱۰۰ ریال، درجه دو بو داده ۸۵ ریال، درجه یک خام ۷۵ ریال، درجه دو خام ۵۵ ریال.

۲۱ اسفند ۱۳۸۲

انتقاد آبادگران از افزایش مصرف ارزی

ائتلاف آبادگران با صدور بیانیه‌ای با امضای جمعی از منتخبان تهران در مجلس هفتم آورده است، «متاسفانه در روزهای اخیر شاهد تلاش‌های ازسوی بعضی از جناح‌های سیاسی در مجلس شورای اسلامی و لایه‌هایی از دولت هستیم که بدون کار کارشناسی و اخذ نظرات صاحبنظران اقتصادی به یک باره پیشنهاد برداشت از حساب ذخیره ارزی تا سقف ۶.۵ میلیارد دلار را داده‌اند و به این ترتیب موجودی حساب را به صفر رسانده‌اند.»

این اقدام ضمن آنکه واکنشی تخریبی به رای مردم در مجلس هفتم است، مغایرت آشکار با منافع و مصالح ملی دارد و می‌تواند تورم گسترده‌ای را به اقتصاد ملی تحمیل نماید و توان مالی کشور را در مقابله با حوادث پیش‌بینی شده حاصل از کاهش درآمد ارزی و سایر تهدیدات مالی جهانی تضعیف نماید و به این دلایل مخالفت آشکار اقتصاددانان و دانشگاهیان متعهد را برانگیخته است.

«طی سال‌های اخیر در چند نوبت دولت جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی مجلس شورای اسلامی، سقف مجاز برداشت از درآمدهای نفتی را افزایش داد و در نتیجه امکان تقویت مالی حساب ذخیره ارزی را پایین آورد، به طوریکه در سال ۱۳۸۳ رقم ۱۲ میلیاردی مندرج در جداول اولیه به ۱۶.۱ میلیارد دلار افزایش یافته است و قاعدتا به این ترتیب تنگناهای مالی دولت برای تامین هزینه‌های جاری و عمرانی باید مرتفع می‌شد.

۲۱ اسفند ۱۳۹۲

توکلی: فساد، سیستماتیک شده است

احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس از شکل‌گیری «فساد سیستماتیک» به مرحله‌ای از فساد اطلاق می‌شود که نهادهای مسوول مبارزه با فساد خودشان به درجاتی از فساد مبتلا هستند. در نتیجه می‌توان با ارتباط دادن بین شخصیت‌های غیرسیاسی به برخی اهداف رسید و حتی مدیران سطح بالا مثل مدیران بانک‌ها می‌توانند به آنها کمک کنند، ممکن است پرونده‌ای ابعاد وسیع پیدا کند ولی به افراد سیاستمدار وصل نشده باشد.

وی افزود: «به جرات می‌توانم بگویم که اکثریت قاطع نمایندگان مجلس کاملا پاک هستند و ممکن است عده انگشت‌شماری درگیر این گونه مسائل نباشند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار