قیمت طلای جهانی افزایش یافت

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۴۲ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۶ درصد کاهش، در ۱۷۳۶ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.

به گزارش رصد روز ، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۷۴۲ دلار و ۶۲ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۴۲ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۶ درصد کاهش، در ۱۷۳۶ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.

یینگ تائو جین، تحلیلگر گروه استون ایکس اظهار کرد: ضعیف شدن ارزش دلار پس از اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا و تمایل سیاستگذاران آمریکایی برای داشتن تورم بالاتر، از قیمت طلا پشتیبانی کرده است. با این حال رشد اندک بازده اوراق خزانه در معاملات صبح جاری و حرکت سرمایه گذاران به سوی ارزهای دیجیتالی پس از رکوردشکنی شب گذشته بیت کوین، قیمت طلا را با فشارهای کاهشی روبرو کرده است.

دلار آمریکا در برابر ارزهای رقیب نزدیک به پایینترین حد خود در سه هفته گذشته ماند و بازده اوراق خزانه آمریکا که روز چهارشنبه به پایین ترین رکورد در سه هفته گذشته نزول کرده بود، اندکی افزایش یافت.

دلار ضعیف تر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان تر می کند اما افزایش بازده اوراق قرضه، هزینه نگهداری این فلز ارزشمند که بازدهی ندارد را بالا می برد و به جذابیت سرمایه گذاری در آن لطمه می زند.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد بانک مرکزی پیش از این که بخواهد آماده افزایش نرخ های بهره شود، خرید ماهانه اوراق قرضه را کاهش خواهد داد و به این ترتیب مشخص کرد که تنظیم سیاست پولی ماه ها زمان خواهد برد. سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار آمار هفتگی متقاضیان بیکاری در آمریکا و میزان خرده فروشی در مارس هستند.

بر اساس این گزارش، بیت کوین روز چهارشنبه که ارزش شرکت “کوین بیس گلوبال” در شروع معاملات سهام در نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید، رکورد جدیدی زد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۵ دلار و ۴۰ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، در ۲۶۹۲ دلار و ۹ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۱۷۱ دلار و ۳۹ سنت رسید.

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار