قیمت طلا در بازار امروز ۲۵ بهمن ماه

قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) با عقب‌نشینی دلار افزایش یافت و سرمایه‌گذاران برای سنجش تاثیر آن بر مسیر سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو منتظر داده‌های تورم آمریکا هستند. به گزارش رصد روز،چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا...

قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) با عقب‌نشینی دلار افزایش یافت و سرمایه‌گذاران برای سنجش تاثیر آن بر مسیر سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو منتظر داده‌های تورم آمریکا هستند.

به گزارش رصد روز،چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) با عقب‌نشینی دلار افزایش یافت و سرمایه‌گذاران برای سنجش تاثیر آن بر مسیر سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو منتظر داده‌های تورم آمریکا هستند.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۴۶ دقیقه صبح به وقت شرقی پس از اینکه در جلسه قبل به کمترین میزان خود از اوایل ژانویه رسیده بود، با ۳.۸ درصد افزایش به ۱۸۵۷ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۱۸۵۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و باعث شد که طلای با قیمت دلار برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند، ارزان‌تر شود. انتظار می‌رود که داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات‌متحده امروز(سه‌شنبه) نشان دهد که شاخص قیمت مصرف‌کننده ۰.۴ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو روز دوشنبه گفت: فدرال رزرو باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهد تا نرخ بهره را به سطحی بالا برساند که تورم را به نرخ هدف بانک مرکزی بازگرداند. افزایش نرخ‌ها جذابیت شمش را کمرنگ می‌کند زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بازارهای پول انتظار دارند که نرخ هدف فدرال رزرو، از محدوده فعلی ۴.۵ درصد تا ۴.۷۵ درصد به ۵.۱۹۵ درصد در ماه جولای برسد.

رئیس صندوق بین‌المللی پول (IMF) روز دوشنبه با توجه به اجتناب اقتصاد ایالات‌متحده از رکود و بازگشایی چین گفت که بازارهای مالی دلایل خوبی برای خوش‌بین بودن دارند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره نقطه ای با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۱.۹۸ دلار رسید، پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۵۴.۸۷ دلار رسید، در حالی که پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۵۶۹ دلار و ۸۵ سنت رسید.

قیمت طلا و سکه امروز از دو بازار مختلف پیروی کردند. سکه به دلار نگاه کرد و افزایش محدودی داشت. طلا در مسیر کاهش انس جهانی، ارزان شد. حباب سکه امامی پنج میلیونی شد.

قیمت طلا و سکه امروز با روند ناهمسان کلید خورد. قیمت سکه با افزایش محدود قیمت دلار گران شد و قیمت طلا با ریزش انس جهانی طلا ریخت.

روند قیمت در بازار فلز زرد روز یکشنبه صعودی بود. دیروز سکه امامی سقف‌ ۲۵ میلیون تومانی را شکست و مطابق روزهای گذشته به انس جهانی طلا بی‌توجه بود. امروز قیمت انس جهانی طلا کاهش داشت و به قیمت ۱۸۵۸ دلار رسید.

در بازار فلز زرد حباب سکه امامی برای نخستین بار ۵ میلیونی شد. معامله‌گران می‌گویند ریزش ۱۰۰ دلاری اونس طی هفته گذشته مانعی برای سقف‌زنی بازار طلا شده است.

بازار بی‌حس شده است

آزادسازی منابع در چین باتوجه به سفر قریب‌الوقوع رئیسی سیگنال مثبتی بود اما بازار به این خبر واکنش نشان نداد. ادعای معامله‌گران این بود که خبر آزادسازی منابع کره به اندازه کافی بازار را بی‌حس کرده است.

سکه در سقف ماند

دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی در پله نخست کانال ۲۵ میلیون تومانی نوسان داشت. در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی با قیمت ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در حال معامله است و نسبت به روز گذشته ۵۰ هزار تومان گرانتر شده است.

سکه بهار آزادی بیش از ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. سکه بهار با قیمت ۲۳ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه امروز ۱۰۰هزار تومان ارزانتر شد. این قطعه از سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در بازار معامله شد. ربع سکه با قیمت ۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد و ۱۵۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته ارزانتر شد.

قیمت سکه گرمی بدون تغییر قیمتی و با همان نرخ روز قبل معامله شد. این قطعه از سکه دیروز ۵ میلیون تومان شد و امروز نیز با همان قیمت معامله شد.

امروز قیمت طلا نوسان کاهشی داشت. هر مثقال طلا ۱۱۷ هزار تومان ارزانتر شد و با قیمت ۹ میلیون و ۲۰۶ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت دو میلیون و ۱۲۵ هزار تومان معامله شد. این مقدار طلا نسبت به روز گذشته ۲۶ هزار تومان ارزانتر شد.

روند حباب سکه امروز در تمامی قطعات به غیر از ربع سکه افزایش داشت. افزایش قیمت حباب سکه در سکه امامی طی روزهای گذشته باعث شد مقدار حباب این قطعه، سقف پنج میلیون تومانی را رد کند. این مقدار بیشترین حبابی است که در ماه‌های اخیر، بازار در سکه امامی به خود دیده است.

طلای دست دوم ۲۷ هزار تومان کاهش قیمت داشت و با نرخ ۲ میلیون و ۹۵ هزار تومان معامله شد.

منطق معامله‌گران بازار ارز و طلا یکی است

در همین راستا کامبیز اشرفی کارشناس بازارهای مالی با اشاره به رفتار همگِن معامله‌گران ارز و طلا به تجارت‌نیوز گفت:« منطق خریداران این دو بازار یکی است. هر چیزی که باعث افزایش سطح انتظارات تورمی در جامعه شود، خریداران را به سمت طلا و ارز سوق می‌دهد.»

او با اشاره به صنف خریداران سکه خاطرنشان کرد:«صنف سکه قوی است و سکه‌فروشان زمانی که انس جهانی طلا کاهش می‌یابد اقدام به خرید دلار می‌کنند.»

اشرفی خاطرنشان کرد:«وقتی قیمت انس جهانی پایین بیاید تقاضای ارز افزایش می‌یابد و سکه‌بازان برای حفظ ارزش دارایی‌هایشان دلار می‌خرند. با این اقدام هم ارزش پولشان حفظ می‌شود و با افزایش قیمت دلار قیمت سکه هم بالاتر می‌رود.»

او تاکید کرد:«به همین دلیل است که وقتی به طور مثال ۸۰ دلار قیمت انس جهانی طلا کاهش می‌یابد؛ اما درصد کاهش قیمت سکه قابل توجه نیست. زیرا سکه‌فروشان شروع به خریدن دلار می‌کنند و باعث می‌شوند ضریب قیمت دلار بالاتر برود و قیمت سکه به مقدار قابل توجهی پایین نیاید.»

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار