قیمت طلا و سکه امروز ۱۷ اردیبهشت

قیمت طلا و سکه روز گذشته کاهش داشت. به این ترتیب سکه یک کانال عقب‌نشینی کرد. این روند کاهشی متعاقب کاهش قیمت دلار و ریزش انس‌جهانی طلا در روز جمعه رخ داده است. به گزارش رصد روز، روز گذشته قیمت طلا و سکه با روند کاهشی باز شد. این کاهش قیمت...

قیمت طلا و سکه روز گذشته کاهش داشت. به این ترتیب سکه یک کانال عقب‌نشینی کرد. این روند کاهشی متعاقب کاهش قیمت دلار و ریزش انس‌جهانی طلا در روز جمعه رخ داده است.

به گزارش رصد روز، روز گذشته قیمت طلا و سکه با روند کاهشی باز شد. این کاهش قیمت در میانه روز قیمت سکه را در آستانه تغییر کانال قرار داد. در پایان معاملات دیروز سکه امامی در کانال ۳۲ میلیون تومانی جا خوش کرد.

کاهش قیمت دلار و ریزش نزدیک به ۶۰ دلاری انس جهانی طلا در روز جمعه ۱۵ اردیبهشت، دست به دست هم داد تا قیمت طلا و سکه روز گذشته در بازارهای داخلی کاهش چشمگیری داشته باشد.

با اینکه بسیاری از فعالان اقتصادی امیدی به تاثیر‌پذیری زودهنگام سکه از طلای جهانی نداشتند اما دیروز قیمت سکه امامی یک میلیون تومان و قیمت سکه بهار آزادی ۷۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد.

انس جهانی طلا در آخرین روز هفته گذشته تا قیمت ۲۰۸۰ دلاری نیز پیش رفت اما بعد از اعلام آمار اقتصادی آمریکا و کاهش نرخ بیکاری برای لحظاتی قله ۲۰۰۰ دلاری را ترک کرد. اما بار دیگر توانست به محدوده مذکور بازگردد.

گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته هستند و انس جهانی طلا با قیمت ثابت ۲۰۱۷ دلاری معامله می‌شود. قیمت دلار دیروز کاهش نزدیک به ۵۰۰ تومانی داشت.


قیمت طلا و انواع سکه در بازار

دیروز شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با کاهش ۹۸۹ هزار تومانی، در کانال ۳۲ میلیون تومانی قرار گرفت. این قطعه در پایان معاملات با قیمت ۳۲ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان به کار خود پایان داد.

سکه بهار روز گذشته با کاهش ۷۰۰ هزار تومانی قیمت، بار دیگر به کانال ۲۹ میلیون تومانی برگشت. این قطعه با قیمت ۲۹ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان در بازار معامله شد.

نیم سکه کاهش ۴۰۰ هزار تومانی داشت و به کف کانال ۱۹ میلیون تومانی رسید. ربع سکه هم روز گذشته ۲۵۰ هزار تومان ارزان شد. این قطعه با قیمت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.


دیروز سهم سکه گرمی  از کاهش قیمت ۱۲۰ هزار تومان بود و کمترین کاهش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه با رقم هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته قیمت حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت و حباب سکه امامی ۳۶۷ هزار تومان ارزان شد. این بیشترین مقدار کاهش حباب در قطعات سکه بود. سکه گرمی نیز ۴۴ هزار تومان کاهش حباب داشت.

قیمت طلا نیز روز گذشته کاهش داشت. هر مثقال طلا ۳۶۲ هزار تومان افت کرد و با قیمت ١١ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۸۳ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۶۵۱ هزار تومان مبادله شد.

طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۶۱۶ هزار تومان معامله شد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار