قیمت نفت افزایش یافت

نفت خام برنت در سال جاری بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است و این امر با حمایت از سوی اوپک پلاس و کاهش محدودیت‌های کرونایی در ایالات متحده و اروپا همراه شده است. اما این همه گیری در آسیا وخیم شده است.

به گزارش رصد روز، به نقل از رویترز، روز دوشنبه پس از آنکه خط لوله اصلی سوخت ایالات متحده پس از حمله سایبری که باعث خاموش شدن آن شد، اعلام کرد که می‌تواند طی یک هفته مجدداً شروع کند، قیمت نفت بالا رفت. رشد بالقوه تقاضای نفت ایالات متحده باعث افزایش قیمت نفت خام شد با اینکه ترس از افزایش مجدد همه گیری کرونا در هند، تقاضای نفت در آسیا را کاهش می‌دهد.

روز دوشنبه بزرگ‌ترین خط لوله سوخت در ایالات متحده اعلام کرد که انتظار دارد تا حد زیادی خدمات عملیاتی را تا پایان این هفته بازیابی کند. روز جمعه این سیستم با حمله سایبری بسته شد و تا روز یکشنبه برخی از کانال‌های کوچک با وجود بسته بودن خطوط اصلی، دوباره باز شدند.

هر بشکه نفت خام برنت با افزایش ۴ سنت یا ۰.۱ درصد در ۶۸.۳۲ دلار فروخته شد. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با ۲ سنت رشد، یا ۰.۰۳ درصد در ۶۴.۹۲ دلار رشد داشت. هفته گذشته هر دو نفت بیش از ۱ درصد افزایش یافتند که دومین سود هفتگی متوالی است.

به گفته یک تحلیل گر، هرزمانی که این خطوط لوله از فعالیت خارج شوند، اثرات گسترده‌ای بر بازار نفت نه تنها در ایالات متحده، بلکه همچنین در اروپا خواهد داشت. در حال حاضر فرض بر این است که اختلال در خطوط لوله در عرض چند روز برطرف خواهد شد، بنابراین تأثیر مربوطه محدود می‌شود. کاخ سفید به بازیابی آن کمک می‌کند. وزیر بازرگانی گفت که اصلاح خط لوله اولویت اصلی است.

روز دوشنبه سخنگوی گمرک و حفاظت از مرز‌های ایالات متحده گفت که دولت ایالات متحده هیچ درخواستی در مورد لغو قانون جونز در پاسخ به خاموش شدن خط لوله دریافت نکرده است. یک مقام ارشد امنیت ملی کاخ سفید گفت که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده در تلاش است تا مشخص کند که آیا هکر‌های این خط لوله با دولت روسیه ارتباط دارند یا خیر.

معاون مشاور امنیت ملی در امور سایبری، در جلسه توجیهی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که حداقل از اکتبر گذشته اف بی آی در حال ردیابی گروه دارک ساید است. خبری منتشر شده که هدف دارک ساید کسب درآمد و ایجاد مشکل برای جامعه نبوده است.

نفت خام برنت در سال جاری بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است و این امر با حمایت از سوی اوپک پلاس و کاهش محدودیت‌های کرونایی در ایالات متحده و اروپا همراه شده است. اما این همه گیری در آسیا وخیم شده است. روز دوشنبه موارد ابتلا و تعداد مرگ و میر کرونای هند به بالاترین میزان نزدیک بود.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

ایبنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار