قیمت چری تیگو۸ در ایران ۲۷۳ درصد گرانتر از چین!!!

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در روزهای اخیر اخبار عجیبی از قیمت باور نکردنی یک خودروی چینی منتشر شد که هیچ یک از مدیران اقتصادی نسبت به آن واکنش نشان ندادند در عین حال قیمت موجود این خودرو در بازار کشور تولید کننده حکایت از آن دارد که قیمت ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در روزهای اخیر اخبار عجیبی از قیمت باور نکردنی یک خودروی چینی منتشر شد که هیچ یک از مدیران اقتصادی نسبت به آن واکنش نشان ندادند در عین حال قیمت موجود این خودرو در بازار کشور تولید کننده حکایت از آن دارد که قیمت چری تیگو۸ در چین با موتور ۱.۵ لیتری حدود ۱۸ هزار دلار است و با موتور ۱.۶ لیتری بین ۱۹ تا ۲۵ هزار دلار قیمت دارد. اما موضوع مهم اینجاست که با این وضعیت چرا باید قیمت نجومی آن را در بازار داخلی شاهد باشیم. بررسیها نشان میدهد که قیمت چری تیگو۸ در ایران ۲۷۳ درصد گرانتر از چین است.

با نرخ دلار ۲۷ هزار تومانی قیمت کمینه و بیشینه این خودرو در سرزمین اژدها بین ۴۸۸ تا ۶۷۵ میلیون تومان است در حالیکه براساس آگهی های دیوار و سایر آگهی ها در پلتفرم های موجود قیمت کمینه این خودرو در کشورمان ۱ میلیارد و ۷۵۰ و در برخی مناطق بیش از آن است یعنی چیزی در حدود ۲۷۳ درصد اختلاف قیمتی در آن مشاهده می شود.

این در حالیست که با چنین قیمتی می توان به مراتب خودروهای خارجی بهتری سوار شد خصوصاً وقتی آپشن های موجود بین این خودروها را مقایسه کنیم.

برای روشن تر شدن موضوع به چند مثال توجه کنیم؛

فورد اکوئیناکس، فورد اسکیپ، جیپ پاتریوت و کامپس و جورنی با ۱۲۰ هزار کارکرد و مدال ۲۰۱۱ خودروهایی هستند که می توان تنها با ۱۰ تا ۱۱ هزار دلار تهیه کرد. عجیب تر اینکه با همیم مبلغ شما می توانید میتسوبیشی اکلیپس ۲۰۱۱ را برای خود کنید هوندا سیویک EX مدل ۲۰۱۱ با کارکرد ۷۲ هزار کیلومتر نیز با قیمت ۱۱ هزار دلار دیگر خودرویی است که می توان تهیه کرد. اما سؤال اینجاست که چرا قیمت چری تیگو۸ در ایران باید آنقدر نجومی باشد؟ هرچند قیمت بسیاری از خودروهای داخلی نیز با این انتقاد روبروست اما باید دید یک خودروی چینی با چه اصول و معیاری چنین رقمی را به عنوان قیمت مصوب خود دارد؟

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار