لزوم ورد مجلس به افزایش بی رویه و زودهنگام قیمت خودرو

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس و کمیسیون صنایع در اولین فرصت به موضوع افزایش بی رویه و زودهنگام قیمت خودرو ورود خواهند کرد.

به گزارش رصد روز ، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره تصمیم جدید شورای رقابت مبنی بر افزایش سه ماه یک بار قیمت خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی اظهار کرد: این تصمیم با هدف ایجاد ثبات اقتصادی در کشور کاملا منافات داشته و منطقی نیست.

وی افزود: بهتر است آقایان تصمیم گیرنده در ابتدا به عواقب تصمیمات خود بیشتر فکر کنند، چرا که خودرو یک الگو بوده و هرگونه تغییر و نوسان در نرخ آن بر قیمت همه اجناس و کالاهای مصرفی مردم تأثیر می‌گذارد.

حجت‌الاسلام سلیمی بیان کرد: قیمت خودرو باید هر دو سال یا نهایتا هر یکسال یکبار مورد بازنگری قرار گیرد، تصمیم اخیر شورای رقابت به نابسامانی بازار خودرو دامن می‌زند.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: قطعا مجلس و کمیسیون صنایع در اولین فرصت به موضوع افزایش بی رویه و زودهنگام قیمت خودرو ورود خواهند کرد.

رضا شیوا رئیس  شورای رقابت اخیرا در مصاحبه‌ای گفت که این شورا به خودروسازان این اجازه را داده است که هر سه ماه یک بار با توجه به تغییرات قیمتی، هزینه‌های تولید درخواست محاسبه میزان تورم بخشی را از بانک مرکزی داشته باشند،  بر همین اساس اگر خودروسازان خواستار تغییر قیمتی محصولات خود آن هم هر سه ماه یک بار باشد باید درخواست خود را به وزارت صنعت اعلام و با دریافت میزان تورم بخشی از بانک مرکزی، تصمیم نهایی در مورد تغییر قیمت‌ها توسط ستاد تنظیم بازار گرفته شود.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار