مؤسسه اعتباری ملل نگران کننده ظاهر شد

مؤسسه اعتباری ملل که در آخرین گزارشات مالی به جهت کفایت سرمایه وضعیت مطلوبی نداشت در بررسی های جدید طی سه ماهه اسفند 99 تا اردیبهشت 1400 نیز در شرایط مطلوبی قرار ندارد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، مؤسسه اعتباری ملل در سه ماهه گذشته خیلی روند خوبی را پشت سر نگذاشت و ادامه وضعیت فعلی می تواند وضعیت صورتهای مالی این مؤسسه اعتباری را دستخوش تغییرات منفی کند. آنچه که از وضعیت گزارشات مالی قابل دریافت است ملل در سه ماهه اسفند ۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۰ با تراز منفی روبروست.

با بررسی وضعیت درآمدها و پرداختهای مؤسسه اعتباری ملل روشن می شود که در سه ماهه اسفند ۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۰ در آمد تسهیلات اعطایی ۱۱ هزار و ۲۶ میلیارد و ۹۰۱ میلیون ریال بوده و در مقابل نیز طی این مدت سود سپرده های سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۸۱۴ میلیارد و ۹۵۵ میلیون ریال بوده که نشان دهنده وضعیتی مطلوبی نیست.

تراز منفی هزار و ۷۸۸ میلیارد ریالی این مؤسسه طی سه ماه به نگرانی ها در خصوص این مؤسسه دامن می زند خصوصاً اینکه طی چند وقت گذشته به جهت انتخابات ریاست جمهوری اظهارات زیادی در خصوص نظام بانکی شده.

مللی ها در آخرین وضعیت مالی خود به لحاظ کفایت سرمایه نیز در وضعیت جالبی نبودند و این بررسی نیز نشان می دهد که باید بیشتر در خصوص آن با احتیاط رفتار کرد.

 

مطالب مرتبط