مبلغ وام بازنشستگان تغییر کرد

بزودی مبلغ جدید وام قرض الحسنه به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با افزایش جدید اعلام می‌شود. به گزارش رصد روز،با توجه به درخواست بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و پیگیری‌های کانون‌های بازنشستگان، احتمال دارد که رقم وام بازنشستگان در سال...

بزودی مبلغ جدید وام قرض الحسنه به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با افزایش جدید اعلام می‌شود.

به گزارش رصد روز،با توجه به درخواست بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و پیگیری‌های کانون‌های بازنشستگان، احتمال دارد که رقم وام بازنشستگان در سال جاری از ۱۲ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر حدود ۴ میلیون نفر بازنشسته سازمان در سطح کشور هستند که هرماه بر اساس حروف الفباء حقوق خود را از بیستم هر‌ماه دریافت می‌کنند.

در سنوات گذشته سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از بازنشستگان خود اقدام به پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان این سازمان کرده است.

براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی برای پرداخت وام به  ۴۰۰ هزار بازنشسته شده بود به طوری که سال ۱۴۰۰ مبلغ وام بازنشستگان ۷ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۱  به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافت.

عضویت بازنشسته در کانون بازنشستگان، دریافت حقوق بازنشسته از شعب بانک رفاه از شرایطی است که بازنشستگان باید برای دریافت وام داشته باشند. همچنین سن بازنشسته باید کمتر از ۷۷ سال تمام باشد و بازنشسته فاقد بدهی بانکی،‌ چک برگشتی باشد و … سایر شرایط پرداخت وام است.

همچنین اقساط تهسیلات ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان برای سال گذشته ۲۴ ماهه و با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده بود.

بر اساس پیگیری‌ها از کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، احتمال دارد مبلغ وام قرض الحسنه به بازنشستگان در سال جاری از ۱۲ میلیون تومان افزایش یابد و در این زمینه جلساتی با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در طی هفته‌های گذشته برگزار شده است و بزودی مبلغ جدید وام قرض الحسنه به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌شود.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط