متقاضیان مسکن بخوانند

این روزها با بالا رفتن سرسام آور قیمت مسکن، یکی از راه های پر طرفدار برای خرید مسکن، گرفتن وام مسکن است. به گزارش رصد روز،این روزها، بسیاری از زوج‌ های جوان، با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، با سختی و دشواری های زیادی، برای آغاز زندگی‌، رو...

این روزها با بالا رفتن سرسام آور قیمت مسکن، یکی از راه های پر طرفدار برای خرید مسکن، گرفتن وام مسکن است.

به گزارش رصد روز،این روزها، بسیاری از زوج‌ های جوان، با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، با سختی و دشواری های زیادی، برای آغاز زندگی‌، رو به ‌رو بوده و لذا، نیازمند اخذ تسهیلات بانکی، جهت خرید و ساخت مسکن می باشند. این گروه از افراد، می توانند از طرح‌ هایی، همانند وام ساخت مسکن که جهت کمک به زوجین، برای تهیه مسکن ارائه شده است، بهره مند شوند.

 بانک مسکن نیز تسهیلاتی را برای زوجین، جهت خرید و ساختمسکن، در نظر گرفته است. وام مسکن زوجین ۱۴۰۱، عنوان تسهیلاتی می باشد که در کشور ما، توسط بانک مسکن، به اشخاص واجد شرایط و با ارائه مدارک لازم، جهت تامینمسکن، عرضه می شود.

با توجه به اهمیت بسیار زیاد وام مسکن زوجین، برای متقاضیان این تسهیلات، در ادامه، در خصوص وام مسکن زوجین ۱۴۰۱، شرایط دریافت و مدارک لازم برای ثبت نام و دریافت این وام در سال ۱۴۰۱، نحوه ثبت نام این وام، میزان سپرده گذاری و مبلغ وام مسکن زوجین و همچنین، نحوه بازپرداخت آن، مطالبی آورده شده است.

چطور می‌توانم وام مسکن را دریافت کنم؟

اساسا بانک مسکن مرجع اعطای این وام برای کمک به خانه­‌دار شدن در کشور ماست. این تسهیلات در سه بخش وام خرید مسکن(برای خرید خانه مورد نظر)، وام ساخت واحد مسکونی(ساخت و سازهای ملکی) و تسهیلات وام جعاله که جهت تعمیرات ملک است، پرداخت می‌گردد.

باتوجه به نوع وامی که درخواست می­‌کنید، مبالغ مختلفی جهت استفاده از تسهیلات به شما تعلق خواهد گرفت. برای دریافت وام مسکن حتما باید جزئیات و پیش‌نیازهای اساسی آن یعنی اوراق ممتاز بازار بورس توجه داشت که در ادامه آن را شفاف توضیح می‌دهیم.

برای دریافت وام‌­ مسکن باید اوراق دریافت کنم؟

بله، یکی از راه‌های رایج برای دریافت وام مسکن تهیه اوراق است. شخص اقدام به خرید برگه­‌های اوراق می‌­کند و نیازی به دوره انتظار برای دریافت وام نخواهد داشت. دریافت این اوراق برای افرادی که قصد خرید فوری مسکن را دارند بسیار مناسب می­‌باشد. به اوراق مسکن، تسه نیز گفته می­‌شود.

براساس قاعده مصوب برای هر ۵۰۰ هزار تومان باید یک برگ اوراق خریداری شود. برای نمونه فردی که درخواست وام ۵۰ میلیونی تومانی دارد باید ۱۰۰ برگ اوراق حق تقدم را خریداری کند.لازم به ذکر است که این وام هم به زوجین و هم به صورت انفرادی پرداخت می­‌شود.

شرایط وام مسکن ۱۴۰۱

افرادی که مایل هستند وام مسکن ۴۰۰ میلیونی را دریافت کنند، لازم است تا با شرایط دریافت این وام آشنا شوند. درصورتی که یکی از این شرایط را نداشته باشند، نمی‌توانند وام را دریافت کنند. وام مسکن ۱۴۰۱ برای افراد متاهل به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به اضافه ۸۰ میلیون جعاله در نظر گرفته شده است. مبلغ این وام برای مجردها نیز ۲۰۰ میلیون وام خرید مسکن به همراه ۸۰ میلیون جعاله است. متقاضیان دریافت وام باید شرایط زیر را دارا باشند:

  1. سن متقاضیان دریافت وام باید بالای ۱۸ سال باشد.
  2. افراد باید در تمام بانک‌ها هیچ گونه سابقه چک برگشتی نداشته باشند.
  3. درآمد فرد متقاضی باید مطابق جدول اقساط وام مسکن ۱۴۰۱ باشد.
  4. افراد متقاضی، از هیچگونه امکانات دولتی، جهت تهیه مسکن استفاده نکرده باشند.

 

وام مسکن با استفاده از اوراق مسکن 

جهت دریافت وام مسکن زوجین، از محل اوراق ممتاز نیز، افراد متقاضی، می بایست از شرایط لازم مورد نیاز اخذ این تسهیلات مسکن، برخوردار باشند تا بتوانند این وام را از بانک مسکن، دریافت نمایند. از این رو، در ادامه، در خصوص شرایط دریافت وام مسکن زوجین، از محل اوراق ممتاز، برای متقاضیان، توضیحات لازم آورده شده است.

افراد متقاضی، جهت دریافت وام مسکن زوجین، از محل اوراق ممتاز، می بایست سابقه چک برگشتی و بدهی ثبت شده در سیستم های بانکی، نداشته باشند.

پرداخت تسهیلات مسکن زوجین، از محل اوراق ممتاز با حساب های صندوق پس‌انداز مسکن، پس انداز مسکن جوانان، تا میزان سقف های مقرر اوراق گواهی حق تقدم، ایرادی نخواهد داشت.

در صورت استفاده از ۵۰ درصد تسهیلات، از منابع بدون سپرده، نرخ سود آن مبلغ از تسهیلات، ۱۸ درصد، محاسبه می گردد و مدت زمان بازپرداخت آن مقدار، از تسهیلات مسکن زوجین، حداکثر، ۸ سال، می باشد.

لازم به ذکر است، جهت دریافت وام مسکن زوجین، از محل اوراق ممتاز، ۶ دانگ از واحد مسکونی مد نظر، می بایست به نام زوجین باشد.

انتقال مانده بدهی به بستگان نزدیک و همچنین، دیگر افراد، بدون پرداخت درصدی از مانده بدهی، امکان پذیر بوده و خریداران جدید نیز، می بایست زوجین باشند

همچنین، اگر در زمان انتقال مانده بدهی، خریدار جدید،زوجین نباشند، می بایست یکی از تسهیلات را تسویه نموده و یا تعویض وثیقه صورت گیرد.

جهت خرید اوراق نیز، می بایست افراد متقاضی، به شعبه بانک مسکن مد نظر خود و یا یکی از شعب کارگزاری رسمی فرابورس ایران، مراجعه نمایند.

مدارک لازم برای دریافت وام مسکن زوجین ۱۴۰۱

افرادی که قصد ثبت نام و دریافت وام مسکن زوجین ۱۴۰۱ را دارند، می بایست که ابتدا، مدارک لازم برای دریافت تسهیلات مسکن زوجین را آماده نمایند و سپس، درخواست خود را برای اخذ این وام، به بانک مسکن، ارائه کنند. لازم به ذکر است که مستاجران نیز، می توانند با داشتن مدارک لازم برای وام ودیعه مسکن مستاجران، برای دریافت وام اجاره مسکن، اقدام نمایند. از این رو، در ادامه، در خصوص مدارک لازم برای وام مسکن زوجین، توضیحات لازم آورده شده است.

  • ارائه شناسنامه زوجین و کپی از صفحات آن
  • ارائه کارت ملی زوجین و کپی آن
  • ارائه کارت ملی و شناسنامه عکس دار ضامنین وام مسکن زوجین
  • ارائه کارت ملی و شناسنامه فرد فروشنده ملک و کپی از آن ها
  • ارائه گواهی اشتغال به کار و یا ارائه فیش حقوقی، با ذکر حقوق دریافتی
  • در صورتی که ملک، توسط وکیل، به فروش می رسد، ارائه اصل و کپی وکالتنامه وکیل، ارائه صفحات شناسنامه و کارت ملی موکل و ارائه شناسنامه و کارت ملی وکیل، الزامی است.
  • ارائه اصل و کپی از سند ملک مورد نظر، با در نظر گرفتن این شرایط که از تاریخ صدور اولین پروانه ساخت آن که نشان دهنده تاریخ ساخت و قدمت ملک بوده، می بایست بیش از ۲۵ سال، نگذشته باشد و رعایت آیین ‌نامه ۲۸۰۰ و بقیه شرایط، همانند سایر تسهیلات مسکن را داشته باشد.
  • ارائه کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت قانونی، برای آقایان، الزامی می باشد.

افرادی که قصد ثبت نام در طرح مسکن اولی ها را دارند، می بایست ابتدا، مدارک لازم برای ثبت نام در این طرح را در دسترس داشته باشند.

راهنمای ثبت نام وام مسکن زوجین 

در حال حاضر، بانک مسکن، وام مسکن زوجین ۱۴۰۱که هدف آن، تسهیل خرید و یا ساخت یک واحد مسکونی است را اعطا می کند. افرادی که شرایط دریافت و مدارک لازم جهت ثبت نام وام مسکن زوجین، در سال ۱۴۰۱ را دارند، می توانند، به صورت غیر حضوری برای ثبت نام وام مسکن زوجین، از طریق سایت loan.bank-maskan.ir، اقدام نمایند. همچنین، نحوه دریافت وام خرید مسکن نیز، به صورت غیر حضوری، امکان پذیر می باشد. از این رو، در ادامه، در رابطه با نحوه ثبت نام و دریافت وام مسکن زوجین، توضیحات لازم آورده شده است.

برای ثبت درخواست تسهیلات مسکن زوجین در بانک مسکن، ابتدا می بایست وارد سایت loan.bank-maskan.ir، شوید. سپس، گزینه درخواست جدید را انتخاب نمایید.

در این قسمت، قوانین مرتبط با اخذ وام مسکن زوجین، برای افراد متقاضی، نمایش داده خواهد شد که می بایست با دقت مطالعه نموده و در صورت موافقت، ابتدا، تیک مربع کنار عبارت موارد فوق مورد تایید من است را بزنید و سپس، گزینه تایید و ادامه را انتخاب کنید.

در این صفحه، می بایست شماره موبایل خود را وارد نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی، گزینه ادامه را انتخاب کنید.

در این مرحله، جهت انجام فرآیند احراز هویت شماره تلفن همراه، یک کد احراز هویت برای شماره موبایل افراد متقاضی، ارسال می گردد. پس از وارد کردن این کد، در کادر مربوطه، می بایست گزینه احراز هویت را انتخاب کنید.

در این صفحه، می بایست در بخش اطلاعات تسهیلات، قالب تسهیلات را زوجین انتخاب نموده و سپس، نوع و محل تسهیلات را از بین گزینه های موجود، انتخاب نمایید.

در ادامه، در این صفحه، می بایست اطلاعات شعبه دریافت تسهیلات را وارد نموده و پس از وارد کردن اطلاعات و انتخاب نحوه باز پرداخت تسهیلات، برروی گزینه ادامه بزنید.

در نهایت، پس از طی نمودن مراحل ثبت نام وام مسکن زوجین، از طریق سایت loan.bank-maskan.ir، ثبت درخواست تسهیلات مسکن زوجین، به صورت غیر حضوری، صورت می گیرد.

افرادی که قصد ثبت نام و دریافت وام ازدواج را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه ثبت نام وام ازدواج، به آدرس ve.cbi.ir، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند.

مبلغ وام مسکن زوجین ۱۴۰۱

با توجه به اینکه قیمت خرید مسکن، از سال های گذشته، تا کنون، بسیار افزایش داشته است، بدیهی است که میزان مبلغ وام مسکن زوجین نیز، در سال ۱۴۰۱ نیز، افزایش قیمت داشته باشد. با توجه به اینکه میزان مبلغ وام مسکن زوجین، از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است؛ بانک مسکن، این وام را همانند وام تعمیرات مسکن، به صورت غیر حضوری، در اختیار متقاضیان، قرار می دهد. از این رو، در ادامه، در رابطه با میزان مبلغ وام مسکن زوجین، برای متقاضیان، توضیحات لازم آورده شده است.

افراد متقاضی، جهت شرکت در طرح مسکن ملی، می توانند برای ثبت نام طرح مسکن ملی، به صورت آنلاین، از طریق سایت saman.mrud.ir، اقدام نمایند.

مبلغ وام مسکن زوجین، از محل اوراق ممتاز

در شهر تهران، ۴۰۰ میلیون تومان، برای هریک از زوج ها، ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان و شهر های بالای ۲۰۰هزار نفر نیز، ۳۲۰ میلیون تومان، برای هریک از زوج ها، ۱۶۰ میلیون تومان و سایر شهر ها، ۲۴۰ میلیون تومان، برای هریک از زوجین، ۱۲۰ میلیون تومان، در نظر گرفته شده است.

افرادی که قصد ثبت نام و دریافت تسهیلات اجاره مسکن را دارند، می بایست ابتدا، در رابطه با میزان مبلغ این تسهیلات مسکن، اطلاع داشته باشند.  این نکته را در نظر داشته باشید که اوراق مسکن بسیار گران شده و در واقع شما برای گرفتن وام زوجین باید بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بابت خرید اوراق پرداخت کنید که این مبلغ به شما بازگردانده نمی شود.

نحوه بازپرداخت وام مسکن زوجین ۱۴۰۱

با توجه به اینکه وام مسکن زوجین، مبلغ مشخصی دارد و همچنین، سود و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات، با دیگر طرح های تسهیلاتی بانک مسکن، همانند وام جعاله بانک مسکن، متفاوت است. بنابراین، جدول اقساط وام مسکن زوجین نیز، متفاوت، در نظر گرفته شده است؛ چرا که میزان سود و مدت زمان بازپرداخت وام مسکن زوجین، به طور مستقیم، بر روی جدول اقساط این وام، اثر گذار خواهد بود.

نحوه بازپرداخت و زمان تسهیلات مسکن زوجین، از محل صندوق پس انداز مسکن یکم

اقساطوام مسکن زوجین، به دو روش ساده و پلکانی، قابل پرداخت بوده و حداکثر مدت زمان در نظر گرفته شده جهت بازپرداخت تسهیلات مسکن زوجین، از محل صندوق پس انداز مسکن یکم، ۱۴۴ ماه، معادل ۱۲ سال، می باشد. لازم به ذکر است، نرخ سود این تسهیلات به ترتیب، در خارج از مناطق بافت فرسوده شهری، برای وام اولی ها، ۸ درصد، در مناطق بافت فرسوده شهری، به ویژه برای کسانی که وام اولی، نمی باشند، ۸ درصد و برایواماولی ها، ۶ درصد می باشد.

افرادی که متقاضی دریافت وام، برای اجاره مسکنمی باشند و برای دریافت آن ثبت نام کرده اند، نیز می توانند برای پیگیری وام ودیعه مسکن، از طریق سایت saman.mrud.ir، اقدام نمایند.

نحوه بازپرداخت و زمان تسهیلات مسکن زوجین، از محل اوراق ممتاز

نحوه بازپرداخت وام مسکن زوجین، از محل اوراق ممتاز، در خارج از مناطق بافت فرسوده شهری، به دو روش ساده و پلکانی قابل انجام بوده و حداکثر مدت زمان در نظر گرفته شده، برای پرداخت اقساط این تسهیلات مسکن، ۱۲ سال، می باشد و سود تسهیلات نیز، ۱۷.۵ درصد، است.

همچنین، در مناطق بافت فرسوده شهری نیز، نحوه باز پرداخت وام مسکن زوجین، از محل اوراق ممتاز، به روش ساده، در مدت زمان حداکثر، ۱۵ سال و به روش پلکانی، در مدت زمان حداکثر، ۱۲ سال، قابل پرداخت خواهد بود و سود این وام نیز ۱۶ درصد، می باشد.

افرادی که قصد دریافت وام مسکن جوانان را دارند، می توانند با داشتن شرایط دریافت و مدارک لازم برای دریافت وام مسکن جوانان از طریق مراجعه حضوری، به شعب بانک مسکن، اقدام نمایند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار