مجامع شرکت‌های بورسی در تعطیلات ۶ روزه برگزار می شود؟

روح‌الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس، گفت: با توجه به این که مطابق با اساسنامه، شرکت‌ها موظف هستند حداکثر تا چهار ماه پس از پایان سال مالی نسبت به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه اقدام کنند، از این‌ روی برگزاری مجامع شرکت‌های ب...

به گزارش رصد روز ، به گفته یک مقام بورس اوراق بهادار ، شرکت ها موظف هستند مجمع عمومی عادی سالانه را حداکثر چهار ماه پس از پایان سال مالی تشکیل دهند ، بنابراین برگزاری مجامع عمومی شرکت های بورسی بین ۲۹ تیر تا ۳ مرداد به قوت خود باقی است.

روح الله دهقان ، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار گفت: بر اساس اساسنامه ، شرکت ها موظف به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه حداکثر تا چهار ماه پس از پایان سال مالی هستند ، بنابراین برگزاری جلسات شرکت های بورس در دوره ۲۹ تیر تا ۳ مرداد همچنان به قوت خود باقی است.

وی افزود: یکی از نیازهای اساسی ناشران برای برگزاری مجامع ، دسترسی آنها به لیست آخرین سهامداران قبل از تشکیل جلسه است. با توجه به تعطیلات پیش رو و نیاز به برگزاری جلسات برخی ناشران ، این شرکت ها می توانند با مراجعه به پورتال شرکت مدیریت فناوری بورس به این اطلاعات به صورت غیرحضوری دسترسی پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار ادامه داد: آن دسته از ناشران که لیست آخرین سهامداران خود را از شرکت سپرده گذاری اوراق بهادار مرکزی و تسویه حساب دریافت می کنند نیز می توانند با مراجعه به این شرکت اطلاعات مورد نیاز را کسب کنند.

دهقان خاطرنشان کرد: شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار به عنوان پیمانکار شرکت سپرده گذاری و تسویه اوراق بهادار مرکزی ، دسترسی لازم را برای کارشناسان این شرکت فراهم کرده است. به این ترتیب می توان اطلاعات مورد نیاز ناشران را در این مدت از سیستم استخراج و در اختیار متقاضیان قرار داد تا روند برگزاری جلسات در فرصت قانونی مختل نشود.

 

امروز بورس اوراق بهادار تعطیل است

در تصمیم روز گذشته ۲۸ تیر ، ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کرد که تهران و البرز را برای شش روز تعطیل کند و این تعطیلی از امروز ۲۹ تیراجرایی شد و شامل بورس هم می شود

روز گذشته ، ستاد ملی کرونا تعطیلی تهران و البرز را برای شش روز تصویب کرد. این تعطیلات تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و بدین ترتیب اولین روز فعالیت بورس پس از تعطیلات روز دوشنبه هفته آینده یعنی سوم مرداد خواهد بود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار