محسنی اژه ای: ۲۰۰۰ عنوان مجرمانه در قانون کاهش می یابد

رئیس قوه قضاییه با اشاره به وجود حدود ۲ هزار عنوان مجرمانه در تعاریف قانونی، گفت: باید برای کاهش این عناوین اقدام کارشناسانه کنیم.

به گزارش رصد روز، رئیس قوه قضاییه با اشاره به وجود حدود ۲ هزار عنوان مجرمانه در تعاریف قانونی، گفت: باید برای کاهش این عناوین اقدام کارشناسانه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عصر امروز (پنج شنبه) در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان گلستان که در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد با اشاره به اینکه خدمت به مردم یک توفیق الهی است، اظهار کرد: همه کارکنان دستگاه قضایی باید به دلیل توفیق خدمت به مردم در چنین جایگاه خطیری، شاکر خداوند متعال باشند.

وی با بیان اینکه حفظ و تقویت بنیه معنوی در وجود کارکنان دستگاه قضایی باید بیشتر از همه باشد، افزود: همه انسانها به ویژه ما که در دستگاه عدالت و قضاوت هستیم همواره در معرض وسوسه شیطان، شیطان صفتان و همچنین هوای نفس خود هستیم و باید با بهره مندی از نماز و تفکر و تدبر در قرآن کریم بر این وسوسه ها چیره شویم.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اشراف کامل نسبت به مشکلات همکارانش در دستگاه قضا، خاطرنشان کرد: تلاش همه خادمان مردم در بخش های مختلف قوه قضائیه رفع همین مشکلات با ایجاد تحول در دستگاه قضایی است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه با تمام توان برای رفع مشکلات معیشتی قضات و کارکنان دستگاه قضایی تلاش خواهیم کرد، ادامه داد: من در پنج ماه اخیر بالغ بر ۱۰ جلسه با فراکسیون‌ها و کمیسیون های مختلف داشتم که در آن جلسات اطلاعات لازم و تبیین مناسبی در این حوزه برای نمایندگان انجام شد.

وی از طرح موضوع مشکلات معیشتی کارکنان دستگاه قضایی در جلسات سران قوا خبر داد و گفت: امیدواریم با همراهی و همدلی شما و نمایندگان اتفاقات خوبی در روزهای آینده رخ دهد.

رئیس قوه قضاییه با مهم دانستن اعتباربخشی به اسناد رسمی، اضافه کرد: پرهیز از جرم‌انگاری و کاهش بیش از ۲ هزار عنوان مجرمانه در کشور یکی از مولفه های مهم دیگر در راستای ایجاد تحول در دستگاه قضا است.

محسنی اژه ای بر ضرورت کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری ها تاکید کرد: در عین کاسته شدن تعداد پرونده ها باید کیفیت رسیدگی به پرونده ها نیز با سرعت بالایی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سلامت جسم و روان کارکنان را یکی از اولویت های خود می دانیم، تصریح کرد: تلاش ما بر این بوده که در حوزه کمک های درمانی برای حفظ و ارتقای سلامت پرسنل گام های بلندی برداریم.

پیش از سخنان حجت الاسلام والمسلمین اژه ای رییس کل دادگستری استان گلستان و جمعی از قضات و کارکنان این دستگاه به بیان مطالبات و دغدغه های خود پرداختند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار