محسن رضایی، شروط دریافت حقوق خانه‌داری را اعلام کرد

محسن رضایی، نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در مورد شروط دریافت حقوق خانه داری گفت: بانوانی که شش ماه آموزش تربیت فرزند را بگذارنند، کارنامه تربیت فرزند به آن‌ها داده می‌شود و به کسانی که دو فرزند دارند حقوق می‌دهیم که مرحله اول است.

به گزارش رصد روز، وی در حاشیه ضبط برنامه تبلیغاتی خود و در جمع خبرنگاران، گفت: نقدینگی و پول تشنه بزرگ شدن است. پول همیشه جایی می‌رود که بزرگ تر شود و به همین دلیل پول به سمت رانت، دلالی و تولید می‌رود. بین این سه گزینه با هم رقابت است، اگر پولی که وارد تولید شود بیشتر از پولی باشد که وارد رانت می‌شود نقدینگی به سمت رانت نخواهد رفت، پس باید کاری کرد که تولید بازدهی و رونق داشته باشد و مثل یک آهن ربا نقدیندگی را به سمت خودش جذب کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر از هر یک تومانی که وارد تولید می‌شود همان یک تومان باقی بماند و یک تومانی که وارد رانت شود دو برابر شود، پول به سمت رانت می‌رود.

رضایی خاطر نشان کرد: دولت ما نتوانست بفهمد که پولی که از بانک مرکزی به دلیل کاهش نقدیندگی خارج می‌شود اگر وارد تولید نشود به رانت تبدیل می‌شود و رانت حباب تولید می‌کند و این حباب در مرحله‌ای خواهد ترکید.

رضایی در ادامه با بیان اینکه دولت‌های قبلی ارزش پول را درک نکردند اضافه کرد: من در دولتم تولید را به شدت پرجاذبه می‌کنم و از طریق کاهش هزینه‌های تولید سود و بازدهی بالاتر می‌شود. محیط کسب و کار را درست می‌کنم و هزینه‌ای که آن‌ها بابت راه اندازی شغل و کسب و کار می‌دهند را کاهش می‌دهیم.

وی افزود: با کاهش هزینه‌های تولید سودآوری را بالا می‌بریم تا نقدینگی جذب تولید شود. مسئله بعدی مالیات در فعالیت‌های غیرمولد است. در حال حاضر فعالیت‌های غیر مولد مالیات نمی‌دهند، ولی بخش تولید مالیات می‌دهد.

رضایی افزود: بر فعالیت‌های غیر مولد مالیات می‌بندیم و در نتیجه بازدهی تولید افزایش می‌یابد، هزینه تولید کاهش می‌یابد، سود آوری را به شدت بالا می‌بریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: فین تک، بلاکچین و رمز ارز‌ها فناوری‌های جدیدی هستند که دانشجوی ما می‌تواند با آن‌ها نوآوری داشته باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: طرح معیشت جامع ایرانیان من برای بهبود معیشت شامل سه بخش می‌شود. یک بخش دادن یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، دوم حقوق خانه داری و سوم مسئله مسکن است. با این سه فعالیت مشکل معیشت را حل خواهیم کرد. روند پرداخت منابع یارانه ۴۵۰ هزار تومانی کامل مشخص است. در حال حاضر به اقشار غیر نیازمند یارانه داده می‌شود و در دولت من این یارانه‌ها پرداخت نمی‌شود و به ۴۰ میلیون نفر دیگر می‌دهیم.

رضایی افزود: مساله بعد خانه‌داری است که یک شغل محسوب می‌شود. بانوانی که ۶ ماه آموزش تربیت فرزند را بگذارنند، کارنامه تربیت فرزند به آن‌ها داده می‌شود و به کسانی که دو فرزند دارند حقوق می‌دهیم که مرحله اول است، زیرا نمی‌توانیم به تمام کسانی که دارای فرزند هستند یارانه بدهیم.

رضایی افزود: هر زوج جوانی که ۱۰ درصد آورده برای خرید خانه بیاورد ۹۰ درصد دیگر هزینه را در قالب وام‌های با بازپرداخت ۴۰ تا ۵۰ ساله پرداخت می‌کنیم. زمین آن‌ها نیز مجانی خواهد بود.

رضایی فزود: اولین برنامه من تثبیت اقتصاد ایران است و قیمت‌ها را ثابت نگه می‌داریم. سیاست‌های پولی و مالی و نظارت بر قیمت‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

رضایی ادامه داد: نظارت و حضور در صحنه را در پیش خواهیم گرفت و سیاست‌های با ثباتی را در پیش خواهیم گرفت.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار