مراسم قرعه‌کشی مناظره‌های انتخاباتی امشب برگزار می‌شود

عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، از برگزاری مراسم قرعه‌کشی مناظره‌های انتخاباتی خبر داد.

به گزارش رصد روز، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، در رابطه با تغییر زمان قرعه‌کشی مناظره‌های انتخاباتی گفت: بر اساس ماده ۶۰ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، وزارت کشور مکلف است بعد از ۴۸ از اعلام احراز صلاحیت‌ها اسامی کاندیداها را اعلام کند. شورای نگهبان دو شب پیش این لیست را به وزارت کشور داده بود و ۴۸ ساعت فرصت بود، که در نهایت وزارت کشور ساعت ۱۴ روز گذشته اسامی را اعلام کرد.

وی افزود: در کمیته تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری بنا بر این گذاشته شده بود که اگر اسامی تا قبل از ظهر اعلام شود، مراسم قرعه‌کشی را برگزار کنیم و این آمادگی را داشتیم، اما اسامی بعدازظهر از سوی وزارت کشور اعلام شد.

وی درباره زمان مناظره زنده نامزدها گفت: مناظره بین نامزدهای انتخاباتی هر کدام به مدت سه ساعت است و این مناظره از تلویزیون پخش زنده خواهد شد. علاوه بر این اگر نامزدی به نامزد دیگر تهمت، توهین یا افترا بزند و زمان آن فرد برای پاسخ دادن به این تهمت‌ها به اتمام رسیده باشد، با نظر کمیسیون به او برای دفاع از خود وقت داده می‌شود.

عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: بنابراین اگر در مناظره نامزدی فکر کند که وقت دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند پاسخ دهد، صحیح نیست بلکه به نامزدی که به تهمت و افترا وارد شده زمان داده می‌شود، حتی چنانچه نسبت سویی بر افراد خارج از مناظره داده شود ۲ برابر وقت به آن فرد حقیقی یا حقوقی داده می‌شود که برنامه او به صورت ضبط شده پخش خواهد شد.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط