مسدود شدن کانال‌های بورسی بدون مجوز

کارشناس بازار سرمایه گفت: طی شش ماه گذشته یکسری اقدامات توسط سازمان بورس صورت گرفت که منجر به مسدود شدن چند کانال غیرمجاز شد.

به گزارش رصد روز، محمد خبری‌زاده کارشناس و فعال بازار سرمایه، در مورد تصمیمات جدید اداره دیده‌بان سلامت سازمان بورس مبنی بر رصد دقیق‌تر عملکرد کانال‌های بورس، گفت: طی شش ماه گذشته، یکسری اقدامات توسط سازمان بورس از جمله اقدام به شکایت از کانال‌های بورسی صورت گرفت که منجر به مسدود شدن چندین کانال غیر مجاز شد، در نتیجه سبب شد تا آنها اعلام کنند که هیچکس نمی‌تواند بی آنکه مجوزی داشته باشد، کانال بورسی تاسیس کنند.

او بیان کرد: این دستورالعمل سبب شد تا تر و خشک با هم بسوزند، یعنی اشخاصی که واقعا از طریق کانال‌ها توانسته بودند یک بازوی کمکی برای بازار سرمایه باشند فعالیتشان متوقف شد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اما دستورالعمل جدیدی که قرار است به تازگی منتشر شود، مبنی بر آن است که اگر کسی قصد دارد در زمینه بازار سرمایه کانالی را تاسیس کند باید در برهه نخست مجوزی را دریافت کرده باشد، همچنین لازم است گفته شود که دریافت این مجوز چندان کار پیچیده‌ای نیست، به سبب آنکه فقط نیاز است که اشخاص از لحاظ علمی مورد تائید سازمان قرارگیرند.

خبری‌زاده گفت: چنین خبری می‌تواند یک پالس مثبتی به بازار سرمایه باشد به طور حتم اگر اجرای امر مذکور سرعت بخشیده شود می‌توان گفت ما یک سری رسانه‌های تخصصی برای بازار سرمایه خواهیم داشت که زیر نظر سازمان بورس فعالیت می‌کنند.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار