مشارکت مؤثر بانک تجارت در تأسیس پترو پالایشگاه شهید سلیمانی

بانک تجارت همچون سنوات قبل در راستای حمایت از صنعت کشور اقدام به مشارکت در تأسیس شرکت پترو پالایشگاه شهید سلیمانی کرده است که نتایج آن به توجه به تأکیدات قانون بودجه کشور و نیاز کشور به منظور جلوگیری از خام فروشی و توسعه زنجیره تولید می ت...

بانک تجارت همچون سنوات قبل در راستای حمایت از صنعت کشور اقدام به مشارکت در تأسیس شرکت پترو پالایشگاه شهید سلیمانی کرده است که نتایج آن به توجه به تأکیدات قانون بودجه کشور و نیاز کشور به منظور جلوگیری از خام فروشی و توسعه زنجیره تولید می تواند بسیار اثربخش باشد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی بدون ایجاد زیرساخت تولیدی و افزایش ظرفیت در این زمینه نتیجه مطلوبی را رقم نخواهد زد. به تعبیر دیگر افزایش میزان بهره وری در موضوع تولید نیازمند تعریف ظرفیتهای جدید در رشته های موردنیاز کشورست که علاوه بر تأمین بازار توانایی ایجاد اشتغال، ایجاد سرمایه گردش و توسعه مبادلات و تعاملات بین المللی را داشته باشد.

مشارکت ۷.۵ درصدی بانک تجارت در تأسیس پترو پالایشگاه شهید سلیمانی

صنعت پتروشیمی کشور در حالی سال ۱۴۰۱ را به پایان رساند که بررسی ها حکایت از تولید ۷۰ میلیون تن انواع محصولات در این بخش دارد و این در حالیست که میزان تولید این صنعت در افق ۱۴۰۴ حدود ۱۳۳ میلیون پیش بینی شده و در کنار این موضوع باید به راه اندازی ۵۵ پروژه تا پایان سال ۱۴۰۴ نیز اشاره کرد که با توجه به مدت زمان باقیمانده نیاز به اراده حداکثری برای رسیدن به نتایج افق ۱۴۰۴ بیش از گذشته احساس می شود.

در این راستا بانک تجارت همچون سنوات قبل در راستای حمایت از صنعت کشور اقدام دست به مشارکت در تأسیس شرکت پترو پالایشگاه شهید سلیمانی کرده است.

در این باره بند (ل) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور در خصوص اهمیت سرمایه گذاری به منظور تکمیل زنجیره نفت و گاز و ارزش آفرینی می افزاید؛

به وزارت نفت اجازه داده می شود با رعایت قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌‌گذاری مردمی ‌‌مصوب ۱۳۹۸/۴/۲۴ و سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی، از طریق شرکتهای دولتی ‌ذی‌ربط نسبت به سرمایه‌گذاری مشترک با بخش خصوصی اقدام کند.

هرچند که این مسئله موضوع بند(ط) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز بود اما اقدامات انجام شده در این باره رضایت بخش نیست و به همین منظور بانک تجارت برای حرکت در مسیر فرمایشات رهبر انقلاب و جلوگیری از خام فروشی به مشارکت در تأسیس پترو پالایشگاه شهید سلیمانی اقدام کرد.

مشارکت ۷.۵ درصدی بانک تجارت در تأسیس این شرکت که با سرمایه ثبتی ۲۰ هزار میلیارد ریالی دیده می شود سهم بانک تجارت در این مشارکت را به ۱.۵۰۰ میلیارد می رساند که ۳۵ درصد آن به صرت حصه نقدی به ارزش ۵۲۵ میلیارد ریال به منظور ثبت شرکت نزد حسابهای معرفی شده تحت عنوان شرکت در حال تأسیس پرداخت می شود.

باید خاطرنشان کرد که چنین اقدامی می تواند منجر به جذب سرمایه گذار و در نتیجه تسهیل و تسریع راه اندازی چنین پروژه هایی در کشور شود به خصوص اینکه مسئله افزایش تولید که یکی از محورهای اقتصادی کشور در سال جاری می باشد نیازمند مشارکت حداکثری همه بخشها در راستای تحقق اهداف راهبردی شبکه اقتصادی کشور در این باره است .

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط