مشتری مداری با اقساط ۴۴ ساله در بانک کشاورزی برای مشتریان بدحساب

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””] اقساط ۴۴ ساله در بانک کشاورزی برای مشتریان بدحساب از عجایب بانکداری دولتی است. بررسی ها نشان می دهد که بانک کشاورزی در یک فقره ۱۲۰۰ م...

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””] اقساط ۴۴ ساله در بانک کشاورزی برای مشتریان بدحساب از عجایب بانکداری دولتی است. بررسی ها نشان می دهد که بانک کشاورزی در یک فقره ۱۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت بازرگانی دولتی ایران تسهیلات پرداخت کرده که جدا از اینکه کل این مبلغ در تسهیلات غیرجاری دیده می شود مدت بازپرداخت آن نیز محل بحث و گفتگوست.[/box]

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بانک کشاورزی به لحاظ تسهیلات غیرجاری بعد از بانک پاسارگاد در رتبه دوم قرار گرفته و این مسئله جدا از اینکه موضوع نظارت در بانکهای دولتی را زیر سؤال می برد و تأثیر تسهیلات تکلیفی را بیش از گذشته نشان میدهد ابهامات دیگری نیز خلق می کند یکی از آن ابهامات به موضوع مدت بازپرداخت تسهیلات باز می گردد. نگاهی به مدت بازپرداخت تسهیلات بانک کشاورزی در رابطه با بعضی شرکت ها علاوه بر اینکه تعجب آور است آینده نگری مدیران این بانک را نیز به چالش می کشد.

اقساط ۴۴ ساله در بانک کشاورزی برای مشتریان بدحساب

 

سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران در ۱۱ مرحله ۱۲ هزار و ۴٠٩ میلیارد ریال تسهیلات از بانک کشاورزی دریافت کرد که کل این تسهیلات غیرجاری بوده در پنج مورد اقساط آن ۲۰۰ ماهه یعنی ۱۶ سال و شش ماه و در سه مورد نیز اقساط آن ۲۶۶ ماهه یعنی ۲۲ سال است اما اوج مشتری مداری این بانک به مدت اقساط شرکت بازرگانی دولتی ایران بر می گردد این شرکت تنها در یک فقره ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک کشاورزی دریافت کرده که جدا از اینکه کل این مبلغ در ردیف تسهیلات غیرجاری قرار دارد مدت بازپرداخت تسهیلات نیز جای تعجب بسیاری را باقی میگذارد. این اقساط بناست در ۵۳۲ ماه بازپرداخت شود یعنی بیش از ۴۴ سال.

سؤالاتی که باید از مدیران بانک کشاورزی پرسید این است که آیا همه مردم از چنین شانسی برای بازپرداخت تسهیلات برخوردارند یا برخی ها در این بانک جایگاه ویژه تری دارند؟ سؤال دوم اینکه اصولا مدیران بانک کشاورزی تضمینی برای بقای بانک یا این شرکتها دارند که چنین اقساط طویل المدتی را ذر نظر گرفته اند؟ و سؤال آخر اینکه اصولاً امیدی برای بازپس گیری این تسهیلات وجود دارد؟

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار