معاملات کم جان سکه

به گزارش رصد روز، بازار طلا و سکه با توجه به تعطیلاتی که پشت سر گذاشتیم، روزهای کم رمقی را تجربه کرد. قیمت طلا در بازار جهانی در پی افزایش تمایلات کاهشی خود طی روزهای اخیر، روز جمعه با افزایش اندکی همراه بود. اما با وجود این طلای جهانی در...

به گزارش رصد روز، بازار طلا و سکه با توجه به تعطیلاتی که پشت سر گذاشتیم، روزهای کم رمقی را تجربه کرد.

قیمت طلا در بازار جهانی در پی افزایش تمایلات کاهشی خود طی روزهای اخیر، روز جمعه با افزایش اندکی همراه بود. اما با وجود این طلای جهانی در مسیر سومین عملکرد منفی هفتگی متوالی قرار گرفت. بازدهی دلار و نرخ بهره اوراق خزانه‌‌‌داری آمریکا هر دو به دلیل تصمیمات و سیاستگذاری‌‌‌های تهاجمی فدرال رزرو طی روزهای گذشته افزایش یافتند و سرمایه‌گذاران نیز در انتظار انتشار آخرین گزارش مشاغل ایالات متحده از جمله حقوق و دستمزد غیرکشاورزی هستند تا بتوانند موقعیت سرمایه‌گذاری خود را تعیین کنند.

بر این اساس بهای طلای جهانی روز گذشته ۱۸۸۳ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس معامله شد. بنابراین انتظار می‌رود با بازگشت فدرال رزرو بر سر قدرت و تاثیرگذاری بیشتر بر روند طلا، این فلز گرانبها هفته آتی را با کاهش تمایلات صعودی آغاز و با تغییرات محدودی سپری کند.

بازار طلا و سکه مانند بازار ارز داخلی هفته گذشته با توجه به تعطیلات عید فطر فعالیت چندانی را شاهد نبود. با این حال، سکه امامی نسبت به تغییرات نرخ دلار از شرایط سخت‌‌‌تری برای حفظ قیمت خود در محدوده پیش از تعطیلات یاد شده برخوردار بود.

این فلز گرانبهای مذکور از یکسو در روز پنج‌شنبه با کاهش تقاضای فیزیکی و تقاضای مصرفی مواجه شد و از سوی دیگر بهای طلا در بازارهای جهانی چندان عملکرد درخشانی نداشت و حتی در مقاطعی افت‌‌‌های قابل‌توجهی را تجربه کرد.

بنابراین سکه امامی نیز در یک بازه قیمت محدودی در نوسان بود. بر این اساس مسکوک یاد شده بازدهی مثبت یا منفی را برای سرمایه‌گذاران خود به همراه نداشت. برخی کارشناسان بر این باورند که با بالا ماندن حباب سکه تقاضای خرید و فروش همچنان بی‌‌‌رمق باقی بماند.

منبع:تجارت نیوز

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار