معامله فاقد اعتبار بیمه رازی چقدر آب خورد؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در مرداد سال ۹۵ تعداد ۸۰۰ میلیون حق تقدم استفاده نشده بانک آینده که معادل ۵ درصد کل سهام بانک بود به مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال توسط بیمه رازی خریداری شد در شهریور سال ۹۶ حق تقدم های خریداری شده با ۱۲۰ میلیارد سود به...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در مرداد سال ۹۵ تعداد ۸۰۰ میلیون حق تقدم استفاده نشده بانک آینده که معادل ۵ درصد کل سهام بانک بود به مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال توسط بیمه رازی خریداری شد در شهریور سال ۹۶ حق تقدم های خریداری شده با ۱۲۰ میلیارد سود به ارزش ۹۲۰ میلیارد ریال به شرکت پترو صنعت صدر فروخته شد.

در قبال این معامله یک باب ساختمان به مبلغ ۵۵۰ میلیارد ریال که ۲۰۰ میلیارد ریال آن نقد و ۱۷۰ میلیارد ریال آن چک بود اخذ که چک دریافتی تا پایان سال ۹۵ وصول گردید با همه اینها زمینه لازم جهت انتقال سهام بانک آینده روی تابلو فراهم نشد در این میان نامه های ارسالی دیده بان سلامت بازار و شرکت فرابورس ایران ابطال و فاقد اعتبار بودن این معامله را به علت عدم رعایت تشریفات انتقال سهام مستند به بند ب ماده ۹۹ قانون برنامه پنجم توسعه و همچنین بند ب ماده ۳۶ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب بهمن ماه سال ۹۵ اعلام شد.

با این مسئله هر دو طرف معامله فاقد اعتبار بودن و ابطال قرارداد را تایید کردند و مقرر شد بیمه‌رازی وجه نقد مربوط به معامله و پخش غیر نقدی ثمن معامله را با توجه به شاخص بانک مرکزی و ارزش روز ساختمان جمعاً به مبلغ ٣ هزار و ٧٢٠ میلیارد ریال شرکت پترو صنعت صدر پرداخت نماید.

اما سوال اینجاست که آیا برای چنین معامله ای نباید جمعی شرایط در نظر گرفته می‌شد خروج این مقدار از نقدینگی برای بیمه رازی که در حال حاضر بازیان انباشته یک هزار و ۳۹۵ میلیارد ریالی روبروست چقدر می تواند تبعات منفی داشته باشد؟

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

مطالب مرتبط