مهم‌ترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر

آیت الله خامنه‌ای فرمودند: ماه رمضان امسال، ماه رمضان بسیار باحال و پرشوری بود؛ در این ماه هم دعا بود، هم تضرع بود، هم توسل بود. به گزارش رصد روز، در خجسته عید سعید فطر، عید بندگیِ موحدان، مردم مؤمن ایران اسلامی به شکرانه یک ماه روزه‌داری...

آیت الله خامنه‌ای فرمودند: ماه رمضان امسال، ماه رمضان بسیار باحال و پرشوری بود؛ در این ماه هم دعا بود، هم تضرع بود، هم توسل بود.

به گزارش رصد روز، در خجسته عید سعید فطر، عید بندگیِ موحدان، مردم مؤمن ایران اسلامی به شکرانه یک ماه روزه‌داری و عبادت در پیشگاه خداوند متعال به نماز ایستادند و بهترین‌ها را از درگاه پروردگار کریم مسألت کردند. کانون این جوشش پر شور و مؤمنانه، مصلای امام خمینی (ره) تهران بود که نماز عید، با شکوهی وصف‌ناپذیر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شد.

مهم‌ترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

-ماه رمضان امسال، ماه رمضان بسیار باحال و پرشوری بود؛ در این ماه هم دعا بود، هم تضرع بود، هم توسل بود؛ مخصوصاً در شب‌های مبارک قدر شب زنده‌داری های پرسوز و گذاز جوانان و اشک‌های گرمی که از چشم‌های مبارک جوانان پاکیزه‌ی ما جاری می‌شد، بسیار برجسته بود.

-مجالس و محافل معرفت‌آموزی و درس‌آموزی و مجالس تلاوت قرآن در همه‌ی جای کشور امسال بحمدلله از همیشه آن طور که به چشم انسان می‌آمد برجسته‌تر بود.

-حضور مردم در گلزارهای شهدا، در هیات‌ها، در مساجد، حضور نمایانی بود؛ علاوه بر اینها، کمک‌های مومنانه‌ای که مردم انجام دادند در این ماه؛ کمک به ایتام کمک به مستضعفان و به فقرا که یکی از مهمترین وظایف ماه رمضان همین حضور مردمی در کنار مستضعفان و مستمندان است.

-درباره آن حرکت عظیم مردمی در روز قدس؛ مردم مؤمن که شب قبل را با احیاء گذرانده بودند، روز بعد با دهان روزه آن اجتماع پر شکوه و متراکم را در سراسر کشور به‌وجود آوردند و نشان دادند این‌ها، همه توفیقات و الطاف الهی است

– ماه رمضان هم ماه تضرع است، هم ماه جهاد است. در صدر اسلام جنگ بدر در ماه رمضان بود، فتح مکه در ماه رمضان بود؛ در این سال‌ها هم روز قدس روز مبارزه ملت ایران بوده است، که ملت‌های دیگر هم بحمدالله امسال در یک سطح وسیعی با آن همراهی کردند.

– روز قدس ضربه‌ای به دشمن و از دستاوردهای مردم عزیز و مومن در ماه رمضان بود، این ذخایر را برای خودتان حفظ کنید.

-یک راهبرد بسیار مهم و اساسی، همکاری مسئولان کشور در نیروهای سه‌گانه است. قوای سه‌گانه باید همدلی کنند، همکاری کنند، هم‌افزایی کنند.

– اگر چنانچه این سه قوه با هم به طور کامل همکاری کنند کارها به هیچ وجه گره نمی‌خورد، مشکل پیدا نمی‌کند. مانع همدیگر نشوند، راه را برای همدیگر هموار کنند، باز کنند.

– خود مسئولان کشور متوجه هستند که این همکاری و هم افزایی و همدلی را چگونه می‌توان به وجود آورد؛ این امروز یک راهبرد کلی است.

– به حواشی نباید مشغول شد و به دنبال حل مسائل باید بود، گاهی به انگیزه‌های گوناگون حواشی ایجاد می‌شود اما نباید سرگرم آن شد، نه مردم و نه مسئولان به آن مشغول نشوند و به حل مشکلات کشور متمرکز شوند.

– یک راهبرد مهم دیگر تمرکز بر حل مسائل است؛ حل مسئله؛ سرگرم نشدن و مشغول نشدن به حواشی. حواشی ایجاد می‌شود؛ همیشه هم دشمن نیست که حاشیه ایجاد می‌کند.

– گاهی از روی غفلت و با عوامل گوناگون و انگیزه‌های گوناگون، یک حواشی اطراف یک کاری، یک شخصی، یک مدیری، ایجاد می‌شود. سرگرم این حواشی نباید شد؛ نه مردم به این حواشی اهمیت بدهند، نه مسئولان خودشان را مشغول کنند؛ متمرکز بشوند روی مسائل اساسی کشور.

-وسوسه‌های دشمن را برای بدبین کردن مردم به یکدیگر یا بدبین کردن مردم به مسئولان زحمت‌کش کشور بایستی باطل کرد.

– درگذشته استعمارگران با حرکت نظامی وارد کشورها می‌شدند. این تاکتیک، امروز از کار افتاده است. دشمنان اسلام فهمیده‌اند که از نیروی نظامی کاری ساخته نیست. در همین اواخر آمریکا در افغانستان و در عراق تجربه کرد دید که با نیروی نظامی کاری پیش نمی‌رود لذا راهبرد را عوض کردند.

– کار و تاکتیک آن‌ها امروز عبارت است از: تزویر، تحریف، دروغ‌گویی، وسوسه کردن، خلاف واقع‌نمایی، تحقیر ملّت‌ها، بدبین کردن ملت‌ها به خود، پنهان کردن توانایی‌ها و برجستگی‌ها و درخشانی‌های ملت‌ها.

– در شناخت حرکت دشمن و تاکتیک و روش دشمن باید به‌روز باشیم و راه ابطال آن را به دست بیاوریم.

– از مردم عزیزمان انتظار می‌رود به برکت ماه مبارک رمضان و دستاوردهای بزرگی که در این ماه داشته‌اند، اتحاد خودشان را حفظ کنند.

– بحمدالله از اول انقلاب مردم ما متحد بودند و این اتحاد در موارد بسیاری راه‌های دشواری را، تنگه‌های سختی را توانست برای مردم باز کند.

– این اتحاد باید حفظ بشود. دشمن با اتحاد ملت ایران مخالف است، با یکپارچگی شما مخالف است با یک دست بودن ملت مخالف است.

– دشمن مایل است که مردم به خاطر علایق مختلف سلایق مختلف باهم بجنگد و دعوا کنند. رأفت میان مردم باید برقرار باشد.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار