موتور بازار مسکن خاموش شد

قیمت مسکن همچنان در بازار دست‌نخورده باقی‌مانده است. معاملات بازار مسکن به‌دلیل حوادث اخیر راکد مانده است و خرید و فروشی انجام نمی‌شود. به گزارش رصد روز،قیمت مسکن امروز ۸ آبان ۱۴۰۱ به شرح زیر است. طی یک هفته سپری شده از آبان ماه بازار مسک...

قیمت مسکن همچنان در بازار دست‌نخورده باقی‌مانده است. معاملات بازار مسکن به‌دلیل حوادث اخیر راکد مانده است و خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

به گزارش رصد روز،قیمت مسکن امروز ۸ آبان ۱۴۰۱ به شرح زیر است.

طی یک هفته سپری شده از آبان ماه بازار مسکن شهر تهران در وضعیت سکون قرار داشت، طوری که نه فقط انجام معاملات، بلکه حتی بازدیدها نیز در مناطق پرمعامله تهران محدود بوده است.

فعالان بازار مسکن انتظار داشتند مهرماه اگرچه فصل طلایی نقل و انتقالات پایان می‌‌یابد، اما به واسطه اتمام مقطع سنتی کم‌‌معامله سال یعنی ایام محرم و صفر، بر تعداد خریدوفروش‌های قطعی در بازار مسکن افزوده شود. اما با ادامه‌‌دار شدن اعتراضات خیابانی در هفته‌های اخیر، عملا شرایط به شکل متفاوتی از پیش‌‌بینی‌‌ها رقم خورد و فقط آن دسته از متقاضیان خرید مسکن که به دلایل مختلف ناگزیر به انجام معامله بوده‌‌اند، در این ماه خرید خود را نهایی کردند.

به‌عنوان مثال تبدیل به احسنی‌‌هایی که در شهریورماه فروش واحد مسکونی قبلی خود را نهایی کرده بودند، زمان زیادی برای خرید خانه جایگزین نداشته و ناگزیر به معامله در اسرع وقت بودند.

قیمت مسکن در تهران

مسکن

در هفته اول آبان نیز دست‌‌کم در دو منطقه ۴ و ۵ که در زمره پرمعامله‌‌ترین مناطق شهر حتی در وقت رکود هستند، تعداد متقاضیان بازدید از املاک عرضه شده برای فروش اندک بوده است و به اذعان واسطه‌ها در برخی از روزها حتی یک تماس هم بابت آگهی‌‌های ملکی با آنها صورت نگرفته است. به این ترتیب موتور بازار مسکن دست‌‌کم طی ۶ روز سپری شده از آبان ماه خاموش بوده و رکود عمیق همچنان در این بازار حاکم است.

در سمت فروش نیز میزان عرضه آپارتمان‌‌های جدید در بازار مسکن محدود شده است. حتی در میان فایل‌‌های موجود نیز همه فروشنده‌ها قصدشان از عرضه ملک برای فروش جدی نیست و گفته می‌شود برخی صرفا از این بابت که می‌خواهند در جریان حدود قیمت واقعی ملک خود قرار بگیرند، در بازار حضور دارند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط