میزان تسهیلات یک بانک خصوصی به ابربدهکارانش ۶۷۰۰ درصد بیش از سود انباشته بانک

در روزهایی که از داخل یک بانک خصوصی اخبار خوبی شنیده نمی شود و نارضایتی هایی از سطوح مدیریتی طی یکی دو سال گذشته همواره به گوش می رسد بررسی ها نشان میدهد که میزان تسهیلات این بانک به ابربدهکارانش ۶۷۰۰ درصد بیش از سود انباشته آن است. به گز...

در روزهایی که از داخل یک بانک خصوصی اخبار خوبی شنیده نمی شود و نارضایتی هایی از سطوح مدیریتی طی یکی دو سال گذشته همواره به گوش می رسد بررسی ها نشان میدهد که میزان تسهیلات این بانک به ابربدهکارانش ۶۷۰۰ درصد بیش از سود انباشته آن است.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، ماجرای ادامه دار کم و کیف تسهیلات بانکی به برخی افراد نشان می دهد که که نظام بانکی کشور تا رسیدن به یک اتاق شیشه ای شفاف فاصله معنادار دارد. بانکی که گلایه ها از وضعیت مدیریتی و ابهام در مدیریت برخی از شرکتهای زیر مجموعه اش طی یکی دو سال گذشته بسیار زیاد شده و نامه های سازمان بورس جهت مرتفع کردن مسائل موجود در آن فعلاً به نتیجه ای نرسیده اتفاق عجیبی را رقم زده که پرداختن به آن سؤالات زیادی را مطرح و ابهامات بیشماری را متبادر می کند.

میزان تسهیلات یک بانک خصوصی به ابربدهکارانش ۶۷۰۰ درصد بیش از سود انباشته

 

ابربدهکاران این بانک خصوصی بیش از ۸۸۵ هزار میلیارد از این بانک تسهیلات دریافت کرده اند این در حالیست که طبق آخرین صورتهای مالی میزان سود انباشته آن ۱۳ هزار میلیارد ریال است. به عبارت دیگر این بانک خصوصی ۶۷۰۰ درصد بیش از سود انباشته خود به ابربدهکارانش تسهیلات داده.

جیب پرپول ابربدهکاران

 

نکته قابل توجه اینجاست که مجموع تسهیلات پرداخت شده این بانک به بخش خصوصی ۱ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است به بیان دیگر میزان تسهیلات این بانک به ابربدهکارانش معادل ۶۸ درصد کل تسهیلات پرداختی آن به بخش خصوصی است.

البته در میان نباید از پرداخت تسهیلات قابل توجه این بانک به برخی شرکتهای خاص غافل شد. آنطور که شنیده می شود برخی از تسهیلات به این شرکتها در رابطه با ابقای مدیریت بانک است امیدواریم نهادهای نظارتی با ورود به این ماجرا مانع از تضییع حقوق سهامداران شوند. لازم به ذکر است در چندسال گذشته نیز تصویب تصممیات مجمع این بانک علیرغم اینکه مورد مخالفت بانک مرکزی بود سر و صدای زیادی ایجاد کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط