میوه ارزان می شود

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار  از ثبات قیمت میوه در بازار خبر داد و گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که قیمت میوه از ۲ هفته آینده ۱۰ درصد افت کند.

به گزارش رصد روز، مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار  از ثبات قیمت میوه در بازار خبر داد و گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که قیمت میوه از ۲ هفته آینده ۱۰ درصد افت کند.

او قیمت هر کیلو انجیر زرد را ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو انجیر سیاه ۵ تا ۱۵ هزار تومان، انگور بی دانه ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان، انگور رطبی ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان، انگور عسگری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، انگور کندری ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، آلبالو ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، آلو سانترال ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، آلو سانتریزه ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، سیب ۲ رنگ ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان و سیب گلاب ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان است.

دارایی نژاد نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و سبزی خوردن را ۶ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با اشاره به دلایل گرانی هویج در بازار بیان کرد: از ۴۰ روز گذشته اتحادیه بارفروشان بار‌ها اعلام کرد که قیمت هویج به دلیل کمبود و مصرف ۳ برابری در ایام کرونا بالا رفته است که اتحادیه به هیچ عنوان این قیمت را قبول ندارد.

او قیمت کنونی هر کیلو هویج در میدان مرکزی را ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با برداشت هویج از اقلیم فارس و ازدیاد عرضه برآورد می‌شود که قیمت هویج کاهش یابد.

دارایی نژاد در پایان صادرات به عراق و ارمنستان را یکی دیگر از دلایل گرانی هویج دانست و گفت: با عرضه روزانه ۱۵۰۰ تا ۲ هزار تن هویج و جلوگیری از صادرات بی رویه، قیمت به ۱۰ هزار تومان می‌رسد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط