نشست مدیر عامل بانک توسعه تعاون با مدیر عامل شرکت پتروشیمی اروند

مدیرعامل بانک توسعه تعاون طی سفر به استان خوزستان با مدیر عامل شرکت پتروشیمی نشست تخصصی برگزار نمود. به گزارش رصد روز،به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب استان خوزستان ، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون با کریمی مدیرعامل شرکت پتروشی...

مدیرعامل بانک توسعه تعاون طی سفر به استان خوزستان با مدیر عامل شرکت پتروشیمی نشست تخصصی برگزار نمود.

به گزارش رصد روز،به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب استان خوزستان ، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون با کریمی مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند دیدار و گفتگو کرد. محمد رضا کریمی در این نشست ضمن قدردانی از حضور مدیر عامل بانک توسعه تعاون اظهار داشت: بانک توسعه تعاون عملکرد مناسبی در حمایت از تولید کنندگان داشته است و این امید وجود دارد که این بانک در تعامل با صنعت پتروشیمی در منطقه نیز دستاوردهای مناسبی ارائه دهد.
شیخ حسینی در این جلسه گفت: صنعت پتروشیمی از بخش های مهم و راهبردی کشور است و از ابزارهای نفوذ کشور در بازارهای جهانی به شمار می رود و توسعه این صنعت موجب جلوگیری از خام فروشی نفت گردیده و فعالیت واحدهای صنعت پتروشیمی باعث ایجاد ارزش افزوده بیشتر و فرصت های شغلی بالاتر در اقتصاد شده است.
وی تاکید کرد: و با توجه به نیازهای بازار های خارجی به محصولات این صنعت، ارزآوری مناسبی برای کشور از این صنعت قابل تصور است.
این مقام بانکی تصریح کرد: رسالت بانک توسعه تعاون حمایت از تولید داخلی است و مسئولیت بانک این است که منابع خود را به بخش های تولیدی و اشتغال آفرین تخصیص دهد.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بانک در حوزه‌های بانکداری الکترونیک و دیجیتال گفت: با توجه به این ظرفیت‌ها بانک میتواند با ارائه خدمات بانکداری باز و با اعطای اختیارات ویژه به شرکت‌های پتروشیمی سرعت در ارائه خدمات را ارتقا دهد و سهم بانک از گردش های مالی شرکت پتروشیمی افزایش دهد.
شیخ حسینی ادامه داد: بانک در حال انعقاد قرارداد ارزی با صندوق توسعه ملی است که پس از انعقاد قرارداد در این بخش می توان خدمات متنوعی به این شرکت پتروشیمی ارائه شود و در حوزه ریالی نیز هم اکنون خدمات متنوعی به شرکت قابل ارائه است.
شرکت پتروشیمی اروند بـزرگتـریـن تولید کننده زنجیره پـی وی سـی جهـان در راستای توسعه صنعتی و با هدف تامین مـواد اولیه صنایع پایین دستی مورد نیاز بازارهای داخلی و خارجی در سایت ۳ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مشغول به فعالیت است. از اهداف مهم این پروژه صنعتی واقتصادی تولید محصولات با ارزش همچون محصول S-PVC با تولید سالیانه ۳۰۰۰۰۰ تن پلی و ینیل کلراید به روش سوسپانسیون و محصول E-PVC با تولید سالیانه ۴۰۰۰۰ تن پلی وینیل کلراید به روش امولسیون ،کاستیک برمبنای خلوص ۱۰۰ درصد به میزان ۶۳۴۰۰۰ تن در سال وتامین گاز کلر برای تعدادی از پتروشیمی های منطقه ویژه به میزان ۱۸۶۷۰۰ تن درسال ، آب ژاول به مقدار ۱۶۲۶۰ تن در سال و اتیلن دی کلراید به میزان ۳۲۹۳۰۰ تن در سال جهت تامین نیاز بازارهای داخلی وصادرات به خارج از کشور در نظر گرفته شده است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط