نفت سنگین ایران گران شد

براساس جدیدترین گزارش ماهانه اوپک که نشان می‌دهد قیمت نفت سنگین ایران، ماه میلادی گذشته ۷.۴ درصد رشد ماهانه داشته است.

به گزارش رصد روز ،قیمت نفت سنگین ایران در ماه ژوئن به ۷۱ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با ۶۶ دلار و ۷۲ سنت در ماه مه، چهار دلار و ۹۶ سنت معادل ۷.۴ درصد افزایش نشان داد.

میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۳ دلار و ۶۳ سنت در مقایسه با ۳۷ دلار و ۶۸ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بوده است.

ارزش سبد نفتی اوپک در ژوئن به ۷۱ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید که بالاترین میانگین ماهانه این شاخص از اکتبر سال ۲۰۱۸ به این طرف بود و در مقایسه با ۶۶ دلار و ۹۱ سنت در مه، چهار دلار و ۹۸ سنت معادل ۷.۴ درصد افزایش داشت.

میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۳ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه بوده که ۲۴ دلار و ۶۴ سنت معادل ۶۲.۹ درصد افزایش در مقایسه با ۳۹ دلار و ۲۰ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ نشان می دهد.

طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور در ژوئن به ۲۶.۰۳ میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۵۹ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ماه مه افزایش داشت.

تولید نفت در عربستان سعودی، امارات متحده عربی، آنگولا، ایران و کویت افزایش پیدا کرد اما در عراق، نیجریه و گابن عمدتا کاهش داشت. تولید نفت ایران ۳۳ هزار بشکه در روز افزایش داشت و به ۲.۴۷۰ میلیون بشکه در روز رسید.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار