نقاط ضعف جک S3

دراین مقاله قصد داریم پس از بررسی کامل جک S3، شما مخاطبین گرامی را با نقاط ضعف جک S3  آشنا کنیم. اگر شما هم قصد خرید جک S3 را دارید یا علاقه‌مند هستید تا اطلاعات بیشتری درباره جک S3 بدست آورید، شرکت جک موتورز هم در همین راستا برای حضور در...

دراین مقاله قصد داریم پس از بررسی کامل جک S3، شما مخاطبین گرامی را با نقاط ضعف جک S3  آشنا کنیم. اگر شما هم قصد خرید جک S3 را دارید یا علاقه‌مند هستید تا اطلاعات بیشتری درباره جک S3 بدست آورید، شرکت جک موتورز هم در همین راستا برای حضور در بازارهای مختلف جهانی تلاش می‌کند و طی سال‌های اخیر شاهد ورود این شرکت به بازار کشورمان بوده‌ایم که با همکاری کرمان موتور اتفاق افتاده است،در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش رصد روز،  کمپانی جک موتورز یک شرکت خودروسازی دولتی چینی است که کار خود را از سال ۱۹۶۴ میلادی شروع کرده است. با توجه به پیشرفت فوق العاده ای که صنعت خودروسازی چین طی یک دهه اخیر میلادی داشته، این روزها شاهد گسترش روزافزون حضور چینی‌ها در بازارهای مختلف دنیا هستیم و شرکت جک موتورز هم از این قاعده مستثنی نیست. شرکت جک موتورز هم در همین راستا برای حضور در بازارهای مختلف جهانی تلاش می‌کند و طی سال‌های اخیر شاهد ورود این شرکت به بازار کشورمان بوده‌ایم که با همکاری کرمان موتور اتفاق افتاده است.

نقاط ضعف جک S3

در همان نگاه اول می‌توان به ناهماهنگی و عدم تناسب میان المان‌های اصلی طرح بیرونی جک S3 پی برد. این عدم هماهنگی در نمای جلو بیش از سایر نواحی مشهود است. جلوپنجره بزرگ با شمایل شش ضلعی، به هیچ وجه زیبا جلوه نمی‌کند. طراحی اخم‌ آلود چراغ‌های جلو نیز وجه اشتراک چندانی با حالت طراحی سایر نواحی بدنه و همچنین نوع کاربری خودرو (کراس‌اوور جمع و جور خانوادگی) ندارد!

چرا جک S3 نخریم؟
چرا جک S3 نخریم؟

همچنین قطر چرخ‌ها در قیاس با ابعاد کلی بدنه، اندکی کوچک به نظر می‌رسد که این مشکل در اغلب خودروهای چینی نظیر دانگ فنگ H30 کراس، لیفان ۸۲۰ و… نیز به چشم می‌خورد. شیشه‌های جانبی جک S3 نیز در قیاس با یکدیگر از هماهنگی چندانی برخوردار نیستند؛ چنین مشکلی در ترکیب با محل قرارگیری نامناسب ستون A خودرو، بسیار زننده به نظر می‌رسد.

پیشرانه‌ کم توان

در این بخش از مقاله  به موتور کم توان این خودروی چینی خواهیم پرداخت. همانطور که گفته شد، جک اس ۳ توان حرکتی خود را مدیون یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری است که در بهترین حالت قادر به تولید ۱۰۷ اسب‌بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۵ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۵۰۰ دور در دقیقه است. نیروی تولید شده توسط پیشرانه این خودرو توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

عملکرد این پیشرانه برای یک کراس‌اوور ۱۲۵۰ کیلوگرمی چندان مناسب نبوده و قاعدتا نباید انتظار ایجاد شتاب و کشش بالایی را از آن داشته باشید؛ به ‌علاوه ترکیب این پیشرانه با یک گیربکس سی وی تی، باعث شده تا شما نتوانید رانندگی هیجان انگیزی را با این شاسی بلند جمع و جور تجربه کنید.

فضای نسبتا محدود صندلی‌های ردیف دوم

یکی از بزرگترین مشکلاتی که اغلب شاسی بلندهای جمع و جور یا همان کراس اوورها، از آن برخوردار هستند فضای کم سر و پا در ردیف دوم و همچنین حجم محدود فضای صندوق است. در این میان جک S3 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به معنای واقعی می‌توان گفت که جک S3 برای افراد بلند قد ساخته نشده است!

چرا جک S3 نخریم؟
چرا جک S3 نخریم؟

به علت عرض نسبتا کم بدنه، سه سرنشین بزرگسال از فضای کافی در ردیف عقب برخوردار نخواهند بود؛ همچنین فضای سر و زانوها نیز در ردیف عقب برای افرادی با قد بیش از ۱۸۰ سانتی‌متر دچار نقصان و محدودیت است. چنین مشکلی شاید در رفت و آمدهای روزانه چندان جدی به نظر نرسد، اما در سفرهای بین شهری چنین مشکلی می‌تواند برای سرنشینان عقب به شدت آزاردهنده باشد.

دیگر موارد ناخوشایند

از جمله سایر مواردی که می‌توان پیرامون علل عدم خرید جک S3 به آنها اشاره کرد، سر و صدای نسبتا زیاد پیشرانه به ویژه در دورهای بالا، طراحی نه ‌چندان راحت و غیر ارگونومیک صندلی‌ها و بالاخره کیفیت تقریبا پایین متریال و پلاستیک استفاده شده در متعلقات داشبورد و پنل درب‌ها است.

بر این اساس کمبود فضا برای نشستن و قرار دادن بار را هم می‌توان از جمله مهم‌ترین معایب جک s3 به شمار آورد. سوای این موضوع در فضای داخل کابین این خودرو یکی دیگر از معایب جک s3 را نیز می‌توان مشاهده کرد. متاسفانه به دلیل عایق‌بندی نامناسب این خودرو همواره می‌توان در فضای داخل کابین آن صدای موتور را به وضوح شنید.

بر این اساس کمبود فضا برای نشستن و قرار دادن بار را هم می‌توان از جمله مهم‌ترین معایب جک s3 به شمار آورد. سوای این موضوع در فضای داخل کابین این خودرو یکی دیگر از نقاط ضعف جک S3 را نیز می‌توان مشاهده کرد. متاسفانه به دلیل عایق‌بندی نامناسب این خودرو همواره می‌توان در فضای داخل کابین آن صدای موتور را به وضوح شنید.

کلام آخر

به آخرین بخش از مقاله  رسیدیم. با توجه به عدم وجود تنوع کافی در بازار خودرو کشور، به ویژه در رنج قیمتی که جک S3 در آن قرار دارد، شاید نتوان به طور قطع نسبت به خرید یا عدم خرید یک مدل اظهار نظر کرد، چرا که شاید آن مدل جزو معدود انتخاب‌ها یا حتی تنها گزینه خریدار باشد.

از طرف دیگر تمامی کراس اوورهایی که در این رنج قیمتی قرار می‌گیرند، در واقع محصولات ارزان قیمت و اقتصادی کمپانی سازنده محسوب می‌شوند، پس کاملا طبیعی است که مشکلات و کمبودهای مختلفی در آن‌ها به چشم بخورد.

در بازار کشور ما خودروهایی همچون ام وی ام X22 و چانگان CS35 جز رقیبان جک S3 محسوب می‌شود و شما می‌توانید علاوه بر جک S3، به سراغ سایر هم وطنان این خودرو نیز بروید. همچنین در رنج قیمتی نمونه های صفر کیلومتر جک S3، می‌توان نمونه‌های دست دوم جک اس ۵ را نیز خریداری کرد که در مقایسه با برادر کوچک‌تر خود از توانایی بالاتر، طراحی جذاب‌تر و همچنین کابین جادارتری برخوردار است.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار