نقاط قوت ام وی ام x55 پرو

در این مقاله به بررسی نقاط قوت ام وی ام x55 پرو می پردازیم. ام وی ام x55 پرو یک کراس اوور جمع و جور شهری است که با طراحی نسبتاً زیبا و اسپرت بدنه، کابین خوش‌فرم و آپشن‌های مناسب، میتواند نظر بسیاری را به خود جلب نماید؛ بخصوص که این محصول ...

در این مقاله به بررسی نقاط قوت ام وی ام x55 پرو می پردازیم. ام وی ام x55 پرو یک کراس اوور جمع و جور شهری است که با طراحی نسبتاً زیبا و اسپرت بدنه، کابین خوش‌فرم و آپشن‌های مناسب، میتواند نظر بسیاری را به خود جلب نماید؛ بخصوص که این محصول از نظر توانایی‌های حرکتی هم شرایط قابل قبولی دارد و قادر است پاسخگوی نیازهای معمول شما در جاده‌ها باشد.ام وی ام X55 از جمله جدیدترین محصولات شرکت مدیران خودرو است که در آذرماه ۱۳۹۸ رسما در ایران رونمایی شد.

به گزارش رصد روز،  ام وی ام X55 از جمله جدیدترین محصولات شرکت مدیران خودرو است که در آذرماه ۱۳۹۸ رسما در ایران رونمایی شد. این خودرو در چین با نام تیگو ۵X روانه بازار می‌شود و در برخی بازارهای خارج از چین نیز به تیگو ۴ معروف است، اما در ایران نام X55 را به خود گرفته و در دو تیپ اکسلنت و اکسلنت اسپرت به دست مشتریان ایرانی می‌رسد.

نقاط قوت ام وی ام x55 پرو

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های X55، داشتن ساعت هوشمندی است که هم با اسمارت‌فون شما سینک می‌شود و هم می‌توان از آن بعنوان کیلس استفاده کرد و هم اینکه با کمک آن می‌توان شیشه‌ها یا قفل درب‌ها را بازوبسته و موتور را روشن و خاموش کرد.

ام‌ وی‌ام X55 با اینکه خودرویی کوچک (ساب کامپکت) به حساب می‌آید اما متاسفانه در محدوده قیمتی خودروهای بزرگتر از خودش، یعنی کامپکت‌ها، ایستاده است. به عبارت بهتر، X55 تقریبا قیمتی بین تیگو۵ و تیگو۷ دارد درحالیکه از هردوی آنها کوچکتر است.

در سال ۱۴۰۰ شرکت مدیران خودرو نسخه فیس لیفت کراس‌اوور جمع‌وجور خود با نام ام وی ام X55 پرو را به‌عنوان جایگزین نسخه قبلی به فهرست محصولات خود اضافه کرده است.

%name نقد و بررسی خودرو ام وی ام X55 و نسخه پرو

بررسی تخصصی مشخصات فنی MVM X55

ام وی ام X55 بر روی پلتفرم T1X کمپانی چری سوار شده است. از نظر ابعادی کراس اوور جدید مدیران خودرو دارای ۴۳۳۸ میلیمتر طول، ۱۸۳۰ میلیمتر عرض، ۱۵۴۵ میلیمتر ارتفاع و ۲۶۳۰ میلیمتر فاصله بین محور آن است.

وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ‌های جلویی ام وی ام X55 بر عهده یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه قرار گرفته که نسبت به انواع CVT رایج در این رده، لذت رانندگی بالاتری دارد اما همزمان پیچیدگی تعمیرات و هزینه نگهداری اندکی بیشتر را بر مالک تحمیل خواهد نمود.

مشخصات فنی موتور ام وی ام x55

1523568230206 نقد و بررسی خودرو ام وی ام X55 و نسخه پرو

زیر کاپوت ام وی ام X55 یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو “مشترک با سایر محصولات چری نظیر آریزو۵ و تیگو۷” قرار گرفته که قادر است در بهترین حالت ۱۴۷ اسب بخار قدرت را در دور ۵۵۰۰ و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور را از دور ۱۷۵۰ الی ۴۰۰۰ تولید نماید.
جدول مشخصات فنی ام وی ام x55
حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی
نوع موتور sqre4t15b توربو
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۲کلاچه
تعداد سیلندر ۴
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ ۱۶
قدرت ۱۴۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه
گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰-۴۰۰۰ دور بر دقیقه
ضریب تراکم ۹/۵:۱
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی پاشش سوخت چند نقطه ای
سیستم تعلیق جلو مک فرسون با فنر پیچشی، میله نگهدارنده و ضد لغزش
سیستم تعلیق عقب کشنده چندگاه با فنر پیچشی
نوع فرمان برقی

مشخصات ام وی ام x55 پرو

X55 PRO نقد و بررسی خودرو ام وی ام X55 و نسخه پرو

ام وی ام X55 پرو در بخش فنی هم دستخوش اصلاحات مختلف شده است. مثلاً راندمان خروجی موتور بهبود یافته و حالا از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر ماشین چیزی در حدود ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور استخراج می‌گردد که برای وزن حدود ۱.۴ تنی خودرو کاملاً کافی خواهد بود.

در واقع با توجه به نسبت قدرت به وزن، شتاب‌گیری با این کراس‌اوور کوچک لذت‌بخش است اما نباید از یاد برد که این ویژگی بیشتر در مسیر مستقیم کارآیی دارد زیرا سیستم تعلیق ساده و نرمX55 پرو برای حرکات مارپیچ یا فرمان دادن‌های سریع مناسب نمی‌باشد.

وظیفه انتقال قدرت هم بر عهده یک گیربکس ضریب‌پیوسته با قابلیت شبیه‌سازی ۹ سرعت قرار گرفته که با چری آریزو ۵ جدید و برخی دیگر از محصولات چری یکسان است. که در مدل قبلی از جعبه‌دنده ۶ سرعته دوکلاچه استفاده می‌کرد که شاید در برخی شرایط لذت رانندگی بالاتری داشت اما دردسرهای نگهداری و مشکلات آن بخصوص در ترافیک باعث شد که گیربکس CVT جدید جای آن را بگیرد.

ضمناً با توجه به بهبود راندمان موتور و مشخصات گیربکس می‌توان امیدوار بود که نسخه پرو مقداری کم‌مصرف‌تر از مدل قدیمی ظاهر گردد.

تفاوت X55 پرو با مدل معمولی

عمده تفاوت X55 پرو نسبت به X55 در مشخصات ظاهری است. در بخش خارجی سپر جلو و عقب و جلوپنجره باز طراحی شده اند، تم رنگی قرمز به بدنه اضافه شده و شاهد استفاده از رینگ های متفاوت با تم قرمز رنگ هستیم.

رینگهای جدید، جلوپنجره بسیار متفاوت نسبت به نسخه قبلی و سپر جلو جذابتر را میتوان تفاوت ظاهر بیرونی نسبت به نسخه قبلی عنوان کرد.

اگر بخواهیم از داخل خودرو شروع کنیم، اولین تفاوتی که نسبت به X55 مشاهده میشود، داشبورد کاملا متفاوت نسبت به نسخه قبلی است که حالا با تیگو ۷ مشابه است و با وجود نمایشگرهای بزرگ، کاملا مدرن و جذاب جلوه می کند.

صفحه نمایش بزرگتر از نسخه قبلی (۷.۵ اینچی) و در زیر آن دریچه های تهویه کشیده که هر دو به هم متصل هستند، به وضوح نمایان است. تغییر کلی داشبورد، رودری ها و شکل ظاهری صندلی از دیگر تفاوت های داخلی کابین این خودرو است.

در بخش فنی هم راندمان پیشرانه بهتر شده و حالا بجای ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور شاهد توان ۱۵۶ اسبی و تورک ۲۳۰ نیوتن‌متری هستیم. گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه قبلی نیز جای خودش را به مدل اقتصادی‌تر ضریب‌پیوسته با قابلیت شبیه‌سازی ۹ سرعته داده است.

جدول تغییرات x55 پرو نسبت به معمولی

بخش تغییرات
جلوپنجره تبدیل به طراحی سبک کهکشانی (مشابه با محصولات خانواده لوکس فونیکس)
چراغ‌های جلو گرافیک متفاوت با روشنایی جدید تمام LED بجای هالوژن
ریم‌ها ۱۷ اینچی دو رنگ با تغییر در طراح و سبک طراحی
کالیپر ترمز رنگ‌آمیزی قرمز در هماهنگی با ذات اسپرت خودرو و ریم‌های دو رنگ آن
چراغ‌های عقب گرافیک جدید، تبدیل بخش قرمز رنگ از شکل C به حقله کامل
ارتقا توان پیشرانه ارتقا توان از ۱۴۷ اسب بخار به ۱۵۶ اسب بخار در دور ۵۵۰۰
ارتقا گشتاور پیشرانه ارتقا گشتاور از ۲۱۰ به ۲۳۰ نیوتون.متر در دور ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰

معرفی امکانات و آپشن های ام وی ام X55

research 637116665220720896 thumb 620 350 نقد و بررسی خودرو ام وی ام X55 و نسخه پرو

از جمله آپشن‌های رفاهی و ایمنی ام وی ام X55 میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

جدول آپشن های ام وی ام x55

سیستم تهویه مطبوع سیستم تهویه الکتریکی
سیستم صوتی، تصویری و مالتی مدیا مانیتور ۹ اینچی لمسی، پورت USB، شش عدد بلندگو استریو، اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، قابلیت اشتراک گذاری محتوای موبایل و. .. روی نمایشگر چندرسانه ای خودرو
غربیلک فرمان کنترل سیستم صوتی روی فرمان
سیستم صندلی های جلو تنظیم برقی صندلی راننده
سیستم روشنایی جلو چراغ های روزتاب LED
سیستم روشنایی عقب چراغ های ترمز LED
سنسورهای پیش فعال نمایش فشار باد تایر
سیستمهای کمکی راننده سنسور پارک خودرو در عقب، کروز کنترل
سیستم آینه ها آینه های جانبی برقی گرمکن دار
سیستم شیشه ها شیشه بالابر برقی تمام درها با فشار یک دکمه
سیستهای سقف سانروف دو حالته برقی
سایر موارد سیستم نمایش اطلاعات خودرو، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید، طراحی داخلی چرم تیره، کنترل خودرو از طریق ساعت هوشمند، سیستم رانندگی اقتصادی

بررسی طراحی ظاهری MVM ایکس ۵۵

12yh5oqfvpa84sowkg نقد و بررسی خودرو ام وی ام X55 و نسخه پرو

ام وی ام X55 از نظر ابعاد یک کراس کاملاً جمع و جور محسوب میشود و در نتیجه ابهت رقبای بزرگ‌تر (با قیمت مشابه) را نخواهد داشت، اما با ظاهر اسپرتش میتواند نظر جوانان را به خود جلب نماید. ضمناً ام وی ام X55 در دو تیپ ظاهری “اکسلنت” و “اکسلنت اسپرت” به بازار عرضه شده است که نسخه اسپرت دارای سقف و ستون مشکی رنگ می‌باشد.

از نظر ظاهری نیز،ام وی ام X55همان نسخه اسپرت شده خودروی چری تیگو ۵ است.

 نمای داخلی ام وی ام X55

article 636781337903543323 thumb 960 542 نقد و بررسی خودرو ام وی ام X55 و نسخه پرو

با ورود به داخل کابین با فضایی ساده و شیک مواجه میشویم که هرچند مشکلات اندکی در بحث ارگونومی صندلی‌ها، کیفیت متریال و دید قسمت عقبی دارد اما به لطف دیزاین خلاقانه و بهره‌مندی از آپشن‌های ‌روز، در مجموع حس خوبی به سرنشینان منتقل میکند.

مثلاً طراحی خاص دریچه‌های تهویه کناری و چیدمان نامتقارن دریچه‌های مرکزی در تلفیق با نمایشگر بزرگ کنسول میانی، چهره متفاوت و جالبی به داشبورد اتومبیل بخشیده‌اند. فرمان اسپرت و پر از دکمه‌های کنترلی (مشابه تیگو۷) بهمراه نشانگرهای پشت آمپر دیجیتالی و آپشن‌هایی نظیر ترمز پارک برقی نیز کابین X55 را به خودروهای مدرن نزدیک کرده‌اند. جدا از تمامی اینها استفاده از خطوط ساده اما هدفمند، باعث شده که فضای داخلی با طراحی جعبه‌ای شکل بیرون اتومبیل هماهنگ شود که این نکته نشان از افزایش تجربه و پختگی تیم طراحی ام وی ام دارد.

در خصوص فضای کلی کابین هم باید گفت با وجود اینکه X55 ابعاد کوچکتری نسبت به امثال تیگو ۵ دارد اما به لطف بلندی سقف و فاصله میان محورهای جلو و عقب مناسب، موفق شده جای پا و سر کافی را برای تمامی سرنشینان مهیا سازد، هرچند در خصوص محفظه صندوق همچنان کراس‌اوورهای بزرگ‌تر این رده قیمتی مقداری جادارتر ظاهر میشوند.

MVM X55 2 نقد و بررسی خودرو ام وی ام X55 و نسخه پرو

از جمله نقاط قوت ام وی ام x55 پرو اسپرت می‌توان به آپشن‌های مناسب، اشتراکات فنی با سایر محصولات چری، سواری قابل قبول اشاره کرد. از سوی دیگر انتقاداتی بر هزینه‌های نگهداری بالاتر موتور توربو و گیربکس‌ دوکلاچه، قیمت غیر رقابتی کرد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار