نقاط قوت جک S3

در این مقاله به بررسی نقاط قوت جک S3 می پردازیم. خودروی جک S3 یکی از محصولات شرکت خودروسازی جک موتورز چین که یک خودروی کراس اور کوچک جثه محسوب می‌شود که برای پیمودن مسیرهای شهری طراحی شده است. این محصول با نام اصلی جک ریفاین اس ۳ از سال ۱...

در این مقاله به بررسی نقاط قوت جک S3 می پردازیم. خودروی جک S3 یکی از محصولات شرکت خودروسازی جک موتورز چین که یک خودروی کراس اور کوچک جثه محسوب می‌شود که برای پیمودن مسیرهای شهری طراحی شده است. این محصول با نام اصلی جک ریفاین اس ۳ از سال ۱۳۹۶ توسط شرکت کرمان موتور به بازار ایران راه پیدا کرد.

به گزارش رصد روز، جک اس ۳ (Jac S3) به عنوان یک کراس اوور جمع و جورِ خانوادگی از سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه خودرو شانگهای به بازار معرفی شد. این محصول با نام اصلی جک ریفاین اس ۳ از سال ۱۳۹۶ توسط شرکت کرمان موتور به بازار ایران راه پیدا کرد تا شاید بتوانند همچون برادر بزرگتر خود یعنی جک اس ۵ موفقیت دیگری را برای محصولات کرمان موتور در ایران رقم بزند.

با این حال ظاهر نسبتا نامانوس و نه چندان گیرای آن به همراه تلاقی قیمت جک اس ۳ با برخی محصولات پرفروش سبب شده تا مشتریان کمتری تمایل به خرید این محصول جمع و جور داشته باشند. به هر حال جک اس ۳ هم اینک یکی از کراس اوورهای موجود در بازار ایران بوده و در مقاله پیش رو قصد داریم تا این خودرو را از جهات گوناگون همچون طراحی و وضعیت فروش مورد بررسی و نقد قرار دهیم.

نقاط قوت جک S3

ابعاد جک اس ۳ از لحاظ طولی برابر ۴۳۲۵ میلی‌متر بوده و عرض آن ۱۷۶۵ میلی‌متر است. ارتفاع این شاسی بلند چینی نیز برابر ۱۶۶۰ میلی‌متر است. سایز لاستیک‌های J3 در نسخه اصلی ۱۸۵/۶۵ و از نوع R15 بوده و از رینگ‌هایی آلومینیمی نیز برای جک اس ۳ استفاده شده است.

ترمزهای عقب و جلوی این خودرو دیسکی بوده و سیستم تعلیق آن در محور جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع میل پیچشی نیمه مستقل می‌باشد.

شرکت جک موتورز این خودرو را ابتدا در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۳ با نام Heyue S30 معرفی کرد و بعدها در رونمایی دوباره در نمایشگاه پکن ۲۰۱۴، نام آن را تحت برند دیگر خود به Refine S3 تغییر داد.

مشخصات فنی موتور جک اس ۳ اتوماتیک و دستی

447a1ada 53a8 4d61 ac4a c24894eb3533 نقد و بررسی مزایا معایب جک S3 اس تری

پیشرانه به‌کاررفته در جک اس ۳، ۱.۵ لیتر حجم دارد و از توانی معادل ۱۱۱ اسب‌بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۶ نیوتن‌متر برخوردار است. اگر تنها نسبت وزن به اسب‌بخار را در نظر بگیرم می‌شود گفت که با موتور بالنسبه ضعیفی مواجه هستیم، به‌خصوص اگر آن را در کنار پیشرانه ۲ لیتری (توربو) S5 بنشانیم، که به‌تنهایی ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن‌متر گشتاور را از خود ارائه می‌دهد.

در زمینه سیستم انتقال قدرت نیز انواع مدل‌های مختلف این خودرو از یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی و یا گیربکس خودکار CVT بهره می‌برند.

جدول مشخصات فنی جک S3

نام خودرو جک S3
کشور سازنده
چین
سال (طراحی) ۲۰۱۴
موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۵۹۰ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده CVT
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۲۵۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۳۲۵ طول – ۱۷۶۵ عرض – ۱۶۶۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۵۶۰ میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۴۵ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵

 

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی جک S3

nody عکس داخل جک اس ۳ 1641901214 نقد و بررسی مزایا معایب جک S3 اس تری

جک اس ۳ دارای امکانات مناسبی بوده که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری، سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد تایر، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی، دیلایت، اتولایت چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ بدرقه، فرمان برقی دو حالته با روکش چرم و از نوع حساس به سرعت به همراه دکمه‌های کنترل، سیستم صوتی با شش اسپیکر، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، رهیاب، دوربین عقب، بلوتوث USB، دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی راننده و سرنشین جلو با تنظیمات چهار جهته دستی، روکش صندلی چرمی، ایزوفیکس صندلی، پورت ۱۲ ولت، آینه جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، سانروف.

 

بررسی طراحی بیرونی جک S3

%name نقد و بررسی مزایا معایب جک S3 اس تری

در نمای روبرو شاهد طرح نازیبای جلو پنجره بزرگ با لوگوی ستاره جک هستیم که تناسب چندانی با حالت خشن چراغ‌های ذوزنقه مانند این خودرو نداشته و نمای روبروی این شاسی بلند جمع و جور را به گونه‌ای نافرم و نسبتا زشت رقم زده است. چراغ‌های مه شکن به صورت نواری در جوانب تحتانی سپر نیز تاثیر چندانی بر زیباتر شدن چهره خودرو نداشته‌اند.

در نمای جانبی طراحان سعی کرده‌اند تا با خلق برخی حجم پردازی‌ها و خطوط برجسته روی پروفیل جانبی، جلوه خوشایندتر و عضلانی‌تری را به نمایش بگذارند. با این حال در اینجا نیز قدری ناهماهنگی در طراحی به ویژه در طرح پنجره‌ها در قیاس با سایر المان‌ها نظیرِ سایز گلگیرها و چرخ‌ها قابل مشاهده است.

طرح نمای عقب نسبتا جذاب‌تر و مناسب‌تر ترسیم شده و می‌توان آن را تا حدودی مدرن و خوشایند برآورد کرد. چراغ‌های دو تکه و طرح جذاب سپر به ویژه در نیمه پایینی آن سبب ایجاد صحنه‌ای نسبتا مدرن برای بخش عقب جک اس ۳ شده است.

طراحی داخل کابین جک اس ۳

S3 gal7 نقد و بررسی مزایا معایب جک S3 اس تری

فضای داخلی جک s3 به ویژه داشبورد، غربیلک فرمان، پنل کیلومتر شمار و رودری‌ها از طراحی نسبتا جذاب و زیبایی بهره‌مند شده و شاید بتواند تا حدی از دلخوری‌ها پیرامون طراحی بیرونی خودرو بکاهد. کنسول میانی به شیوه برخی وانت‌بارهای فول سایز آمریکایی طراحی شده و نمای روبروی راننده شامل غربیلک فرمان و پنل کیلومتر شمار نیز حالت جذاب و اسپرت را مقابل وی پدید آورده است.

متریال به خدمت گرفته شده در ساخت کابین جک اس ۳ از لحاظ کیفیت چندان دلنشین به نظر نمی‌رسد اما با این حال در مقایسه با سایر تولیدات چینی هم‌رده می‌توان کیفیت پلاستیک‌های بخش‌های مختلف کابین جک را نسبتا قابل قبول ارزیابی کرد. از سوی دیگر فرم صندلی‌ها مناسب طراحی شده و بدن را تا حد امکان در بر می‌گیرند. گنجایش فضای کابین نیز جهت حضور پنج سرنشین بزرگسال با قد متوسط تقریبا کافی ارزیابی می‌شود؛ البته این احتمال وجود دارد که افراد بلند قدتر در ردیف عقب از برخی محدودیت‌ها رنج ببرند.

از طرف دیگر ظرفیت فضای محفظه بار نیز جهت جا دادن اسباب و وسایل کاربران از سایز کافی بهره می‌برد. در مجموع می‌توان عنوان داشت که طراحی داخلی جک S5 در مقایسه با نمای بیرون آن چشم نوازتر بوده و می‌تواند رضایت مشتریان را تا حد امکان جلب کند.

 مزایا جک S3

1328127 574 نقد و بررسی مزایا معایب جک S3 اس تری

در زمینه نقاط قوت جک s3 می‌توان به تعلیق نرم، عملکرد فنی قابل قبول، طراحی داخلی جذاب‌ و امکانات رفاهی مناسب اشاره کرد.

چرا جک جی ۵ بخریم؟مزایا

  • طراحی داخلی خودرو زیبا و مناسب است.
  • شتاب ثانویه خودرو بسیار خوب است.
  • از لحاظ ایمنی خودرو، خودروی مناسبی است و نسبت به همه خودروهای ایرانی که در رنج قیمتی خودرو جک S3 قرار دارند، خودروی جک S3 خودروی ارزانتری است.
  • آپشن های این خودرو نسبت به خودروهای برقی در بازار ایران قابل قبول است.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار