نماد «پرسپولیس» فردا در فرابورس بازگشایی می‌شود

نماد باشگاه پرسپولیس پس از درج در فرابورس، فردا(چهارشنبه) برای اولین بار در تابلو نارنجی بازار پایه گشایش می‌یابد و سهام آن دادوستد می شود.

به گزارش رصد روز، نماد باشگاه پرسپولیس پس از درج در فرابورس، فردا(چهارشنبه) برای اولین بار در تابلو نارنجی بازار پایه گشایش می‌یابد و سهام آن دادوستد می شود.

 مدیریت عملیات بازار فرابورس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای، از گشایش نماد معاملاتی «پرسپولیس۱» در این بازار خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به درج نماد معاملاتی شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (پرسپولیس۱) در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران، نماد معاملاتی مذکور در جلسه معاملاتی فردا، چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ گشایش خواهد یافت.

براساس این اطلاعیه، سهامداران می‌توانند نسبت به تعیین کارگزار ناظر و بررسی اطلاعات افشا شده در سامانه کدال اقدام کنند.

همچنین همه معامله‌گران برخط و غیر برخط به صورت هم‌زمان طی دوره ثبت سفارش اقدام به سفارش خرید یا فروش کردند. محدودیت حجمی (حداکثر تعداد اوراق بهادار در هر سفارش) نیز در نماد معاملاتی استقلال به میزان ۱۰ هزار سهم تعیین می‌شود.

شایان ذکر است پذیره‌نویسی سهام جدید ناشی از سلب حق‌تقدم در افزایش سرمایه شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس در حالی روز یکشنبه (۱۵ اسفند سال گذشته) به‌ترتیب در قیمت‌های ۲,۹۱۰ ریال و ۳,۳۸۷ ریال انجام شد که در روز نخست این پذیره‌نویسی ۱۶۷ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۹۳۰ سهم باشگاه استقلال توسط ۱۷۹ هزار و  ۱۸۵ نفر و ۱۶۲ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۱۳۶ سهم باشگاه پرسپولیس توسط ۲۰۱ هزار و ۲۵۴ نفر خریداری شد.

این در حالی است در آخرین روز کاری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ و در دهمین روز پذیره‌نویسی سهام سرخابی‌ها، این عرضه تکمیل و همه سهام تعیین شده که معادل ۱۰ درصد سهام ۲ باشگاه بود، به فروش رسید تا در مجموع از ۱۵ تا ۲۸ اسفندماه گذشته حدود ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سهام سرخابی‌ها به فروش برسد.

بر این اساس مجموع سهام خریداری شده پرسپولیس معادل ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و مجموع سهام خریداری شده استقلال ۳ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال بوده است.

شایان ذکر است برای این پذیره‌نویسی تعداد ۱،۲۳۶،۰۹۹،۶۵۶ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) در نماد معاملاتی (استقلالح۱) و تعداد ۱،۰۳۴،۸۴۰،۵۶۷ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) در نماد معاملاتی (پرسپولیسح۱) ناشی از سلب حق‌تقدم به‌روش ثبت سفارش روز ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۰ در تابلوی نارنجی بازار پایه فرابورس ایران عرضه شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار