هدفگذاری پرداخت ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون در سال جدید

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در دیدار نوروزی با مدیران، هدفگذاری پرداخت تسهیلات بانک در سال جدید را ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام نمود. به گزارش رصد روز، سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در دیدار نوروزی با مدیران ستادی و ...

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در دیدار نوروزی با مدیران، هدفگذاری پرداخت تسهیلات بانک در سال جدید را ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام نمود.

به گزارش رصد روز، سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در دیدار نوروزی با مدیران ستادی و طی ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران استانی اظهار داشت: مطابق برنامه هدفگذاری گردیده منابع بانک از ۵۲۰ هزار میلیارد ریال در وضعیت کنونی به ۷۰۰ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۴۰۲ افزایش یابد و هدفگذاری گردیده تسهیلات پرداختی بانک در سال ۱۴۰۱ نیز به میزان ۵۰۰ هزار میلیارد ریال باشد.
وی افزود: استانها در موضوع تجهیز منابع نسبت به سال پیشین عملکردی مثبت داشته اند و در خراسان شمالی رشد ۱۲۱درصدی ، خوزستان رشد ۹۶.۷ درصدی و در استانهای اصفهان و آذربایجان غربی رشد ۸۵ درصدی حاصل شده است، همچنین منابع استان تهران ۱۷ هزار میلیارد ریال و استان اصفهان ۱۵ هزار میلیارد ریال افزایش داشته است.
فتاحی گفت: وضعیت بانک به لحاظ کاهش مطالبات مطلوب بوده است و استانهای خراسان جنوبی، سمنان و قم دارای npl زیر یک درصد هستند.
این مقام بانکی خاطر نشان کرد: کنترل مقداری ترازنامه بانک ها از سوی بانک مرکزی به نحو دقیقی در حال اجرا بوده است و در سال جدید و در راستای مهار تورم نیز این مهم از سوی بانک مرکزی اعمال خواهد گردید و از این رو بانک توسعه تعاون نیز در همین مسیر به حرکت اعتباری خود ادامه می دهد.
وی تاکید کرد: با افزایش سرمایه در واپسین روزهای سال گذشته و نیز ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه در پیش رو شرایط بانک توسعه تعاون برای برخی اقدامات زیرساختی در استانها و نیز صرفه جویی در پرداخت هزینه اجاره بها بهتر خواهد شد.
این مقام بانکی تصریح کرد: بانک توسعه تعاون در اجرای بند الف تبصره ۱۸ در بخش های مختلف عملکردی بالای ۹۵ درصد حاصل نموده است و این دستاورد موجب گردیده وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تمایل به تداوم عاملیت بانک در طرحهای تبصره ای و بودجه ای داشته باشند.
فتاحی ادامه داد: ۶۰ درصد تسهیلات بانک در بخش های تولیدی اعم از صنعت، کشاورزی و مسکن پرداخت شده است و بانک در پرداخت تسهیلات تکلیفی به ویژه ازدواج جوانان، فرزندآوری، مشاغل خانگی و نهادهای حمایتی عملکردی مطلوب حاصل نموده است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار